ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Egyszerű játék egyéveseknek sk #1

2012. augusztus 05. - időtetrisz

Nem tudom, más hogy van vele, de nekem egyre nagyobb kihívás, hogyan kössem le legalább néhány percre a lassan egyéves kisfiamat. Egy-két kivétellel a gyerekjátékok nem igazán érdeklik, a felnőtteknek való kütyük, érdekes tárgyak annál inkább. Van már saját telefonja, távirányítója, és megkapta apuka hajdani mini Casio szintetizátorát is - végszükség esetén jól tud jönni. De azért mindig kellenek új dolgok, és jó, ha nem kerülnek pénzbe.



A babcsörgő sikerén fellelkesedve újabb sk játékgyártásba kezdtem, a hangsúly ismét az egyszerűségen volt, itthon fellelhető alapanyagokból, gyorsan készüljön. Kimosott műanyag flakonból sok van, ráadásul a kisfiam nagyon szereti ezeket gurítani a földön. Szóval lett észlelést, érzékelést fejlesztő "mágikus" üvegünk.

Egy fél literes flakont félig megtöltöttem vízzel, tettem bele natúr sampont, málnaszörpöt és feláldoztam egy sosem használt nyakláncom fa golyóit meg néhány arany színűt, egy hajdan volt karácsonyi asztali dísz maradékát. Tettem hozzá napraforgóolajat, annyit, hogy maradjon még hely a habnak. A rétegek aránya körülbelül így néz ki: fele víz, negyede olaj, negyede hab. Az olaj és a víz nem elegyednek teljesen, a piros szörp a vízben sötétebb, az olajban világos, a hab fehér. A sampon kicsit emulgeálja az elegyet, ezért ha valaki nagyon látványos víz-olaj játékot akar, ne tegyen bele sampont vagy bármilyen más zsíroldót. Nálam a habosság most fő szempont volt, ezért választottam.


Hogy lassabb legyen a mozgás, tettem bele egy kis glicerint, kb. 4 teáskanállal, komolyan még nekem is nagy örömöt okoz nézegetni a mozgás hatására keletkező változásokat. Nem csoda, hogy a kíváncsi gyerekszemek imádták. Az enyém most ilyen lett, de a variációk száma végtelen, maximum a konyhában fellelhető alapanyagok száma szabhat határt (a veszélyes anyagokat, vegyszereket kerüljük). Tehettem volna bele műanyag flittereket, apró, csillogó kincseket, színes hüvelyeseket, bátran lehet kreatívkodni! Segítségképp belinkelem a Kids Crafts Sensory oldal néhány ötletét.

Bevallom, először kettőt csináltam, lett egy víz-olaj- szójaszósz verzió is. Ez is nagyon szép lett, de csak akkor, ha a fény átvilágít rajta (nem jó színt választottam), úgyhogy végül nem írtam róla. Különben ha nincs benne zsíroldó, a szín sem "megy" át a vízből az olajba és nagyon látványos a két anyag vetélkedése. A szörpös verziót először olaj nélkül csináltam. Úgy is jó volt, de olajjal határozottan jobb, segít a rétegek elválasztásában.
 
Az olaj-víz-szójaszósz verzió a fényben
Tipp: A flakon kupakjának belsejét be lehet kenni pillanatragasztóval (jó lehet a ragasztópisztoly is, ha van otthon), hogy tutira ne tudjon lecsavarodni. A gyerek nem fér hozzá a ragasztós részhez mivel a kupak belső felének legtetején van csak.

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr818802368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása