ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Mosószer vadgesztenyéből?

2012. október 05. - időtetrisz

A vadgesztenye köré épülő sorozatunk újabb darabja következik, csak most nem gesztenyehaverok/díszek készülnek, hanem mosószer. A kísérlet leginkább azért érdekes, mert ha működik, akkor létezik egy mindenki számára könnyen elérhető, természetes tisztítószer, ami nem kerül semmibe (persze a hamulúg után).

A vadgesztenye szaponint tartalmaz (ez ugyanaz a a hatóanyag, amiért a mosódió működik, egyfajta lúg), nagyon egyszerű a recept is: szedjük le a termés héját (forró vízben pár percig áztatva könnyedén elválik és lehúzható, egyébként levakarhatatlan) és a belső részét feldarabolva főzzük kis ideig (akkor hagytam abba, mikor előkerült a fehér hab), kioldódik a szaponin és kész a mosószer. Egyébként ilyet mosódióból is lehet készíteni/venni a drogériákban. Másik verzió a szárítás és darálás, de ugyanúgy félek tőle, mint a tegnapi mosóporos posztban leírt mosódió darabkáitól, ezért ezt nem is próbálgatom.

 
Kicsit reménykedtem benne, hogy ugyanazt tudja, mint a mosódió, a teszthez direkt közepesen koszos gyereruhákat tettem be 50 fokos programhoz, az irodakosz gyakorlatilag meleg vízzel is kijön, így a felnőtt cuccokat most hagytam. A komolyabb szennyhez meg úgy is kell majd mosószóda, az is ér egy próbát, de ha ez most működik, akkor tényleg nincs különbség.
Az eredmény meggyőző: annyit pont tud, mint a mosódió, pl. a földön kúszós ruhákból kiszedte a szép szürke port és a teszt fő kérdése ez volt. Szóval hajrá, gyorsan lehet még szedni az utcákon. És persze vigyázat, ugyanúgy mérgező, mint bármelyik tisztítószer!

Egyébként még számos jótékony hatása van, kozmetikai alapanyag, ebben a cikkben többek között arról olvashatunk, hogy érösszehúzó, gyulladásgátló hatású, bioboltban már feltűnt a vadgesztenye-kivonatos visszérkrém, ha valaki próbálta, meséljen, működik-e.

Hát idén ennyit a gesztenyéről idén, persze ha valakinek van még ötlete, várjuk, tényleg feltesszük örömmel.

 

További gesztenyés posztokat itt találtok.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr488802498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mimimo 2012.10.05. 13:51:49

kandi, hát ez tökjó, maradt az erkélyen még pár tonna gesztenye, jövő héten kipróbálom! vajon meddig áll el a lötyi? valakinek van erről valami tudása, infója? írja már meg!

sugarcandy 2012.10.05. 14:23:14

Ez hasonló recept és itt kálium-szorbát és nátrium-benzoát a tartósitó. http://lukreciakencei.hu/recept/haztartas/mosas/folyekony-mososzer-2. Gesztenye fagyasztása? Ezen tanakodom én is. És biztos jobb hűtőben tárolni. Megnézem még a bolti folyékony diószert, hátha azon is rajta van, mivel tart sokáig.

Gica 2012.10.05. 20:48:22

Nálam elkészült a vadgesztenyeleves sampon-szappan, egyelőre érik, úgyhogy nyilatkozni még korai lenne a hatásáról, de úgy november környékén jelentkezem :-)

sugarcandy 2012.10.05. 21:24:51

Várjuk a részletes beszámolót, izgalmas!

Anonymous 2012.10.17. 09:38:47

Évek óta használjuk a családban a vadgesztenyés visszérkrémeket, nemcsak gyulladásgátló, hanem fájdalomcsillapító is. Megelőzésre, fáradt lábra is kiváló.

Edyt Némethné 2014.09.05. 22:22:35

Én tavaly gyűjtöttem vadgesztenyét és miután forró vízben főztem 1 ideig, könnyen leszedtem a barna héját. A belső részt egyforma darabokra vágtam. Majd sütőben kiszárítottam. A mosódióhoz használatos vászontasakba 1 kis maréknyit raktam, és így mostam vele. Teljesen jól kitisztította a ruhákat. Addig használtam egy adagot, amíg el nem fogyott a tasakból, ugyanis teljesen "elolvad"... Idén is fogunk gyűjteni a gyerekekkel! :)
süti beállítások módosítása