ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Tapintsd ki a párját!

2012. december 04. - időtetrisz

Gyerekkoromban volt egy szuper tapintóspárkeresős játékunk. Nagyon vágytam újra kipróbálni, ezért gyorsan csináltam a gyerekemnek egyet. Karácsonyra indulhat a nagyüzem, 2-től 5 éves korig érdekes.



Vettem egy adag natúr fakockát, és 6 drb, különböző tapintású anyagot: kordbársonyt, baby plüsst, filcet, frottírt, vásznat és flanelt. Sajnos munkámat a kínálat határozta meg, színben harmonizáló anyagdarabkákról szó sem lehetett ezért inkább a különbözőségre törekedtem.

A kockákat bevontam az anyagokkal amint a képen látszik, előtte nem szegtem el őket, ezt rosszul tettem. Szóval szegés után érdemes erős ragasztóval a fára ragasztani az anyagokat. Ügyelni kell, hogy a szélek jól le legyenek ragasztva. Végül egy hetedik kockát dobókockának befedtem úgy, hogy minden oldalán más-más textildarab legyen. Az egészet egy szütyőbe raktam, és kész is az ajándék.


A játékszabály pedig:
Az első játékos dob azzal a kockával, amelyiknek minden oldala más anyaggal van befedve. Dobás után benyúl a zsákba, és tapintás alapján kikeresi azt a kockát, amelyiken ugyanaz az anyag van, ami a dobókocka tetején. Ha sikerül kivenni a zsákból a megfelelő kockát, kap egy pontot (babot, kavicsot, bármit), visszarakjuk a kihúzott kockát, és a következő játékos dob. Néhány kör után megszámláljuk, kinek hány pontja van, és kihirdetjük, ki nyert.

Változat:
Nem tapinthatjuk meg a dobókockát, a dobókocka látványa alapján kell kitapintani a zsákban a megfelelő kockát.

A kockákat természetesen nem csak textilekkel lehet fedni, hanem pl. különböző papírokkal: pauszpapír, dörzspapír, hullámpapír, rajzlap, zsírpapír, fényes színes papír.  Vagy akár csak különböző szemcseméretű dörzspapírdarabokkal. Ebben az esetben a játék korhatára szerintem emelkedik.

Témába vág
Hordozható autópálya sk 
Simogatós könyv sk 
Letölthető mesekönyv

    A bejegyzés trackback címe:

    https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr888802644

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Langsisakos 2012.12.05. 12:18:08

    nekem nem volt ilyen, de Blansinak lesz!
    süti beállítások módosítása