ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Popsikrém 2 hozzávalóból saját kezűleg

2013. február 13. - időtetrisz

Bár a legnehezebben tolerálható és utolsó csepp türelmünket is kifacsarja, a gyerek folyamatos nyűgössége csak egyike a fogzás kiváltotta kellemetlen tüneteknek. Emellett általában némi bőrirritációval is számolnunk kell a pelenkával fedett területen, ami nagyon durva esetben égő vörös és fájdalmasan sebes is lehet. Nálunk nemrég erre is volt példa, annak ellenére, hogy csendesebb időszakban semmiféle pirosságot nem szoktam tapasztalni. A popsikrémből nem csinálunk ügyet, shea vajat szoktunk használni az utóbbi hónapokban, de most kevésnek bizonyult. A megoldás egészen egyszerűre sikeredett. Popsikrémnek neveztem el, de bármilyen bőrirritációra ajánlom.

A kipirosodott, gyulladt bőrre a shea vaj mellett enyhülést adhat a körömvirágkrém, de én jó minőségűt eddig még nem találtam, a legtöbb kencében a körömvirág kivonat mellett az összetételi listában ugyanúgy ott szerepelnek a nem igazán gyerekbőr-barát szintetikus alapanyagok. Egyszer már csináltam körömvirág macerátumot (körömvirág olajos kivonata, majd ezt is megírom, amint lesz friss körömvirág) friss virágból, de erre most nem volt lehetőségem, így a Zöld Boltban vásárolt körömvirág olajat vettem elő (800 Ft körül volt).
A shea vajat ebben az esetben meg sem kellett melegíteni, a szobahőmérsékleten tartott vajba csupán belekevertem annyi olajat, hogy nagyon könnyen kenhető krémet kapjak. Egy kis csészényit csináltam, nagyon gazdaságosan lehet használni. Túl vagyunk legalább egy hetes teszten, jelentem a legdurvább sebes kipirosodás is szépen enyhül, szinte már nem is látszik. Bevált a keverék.
Nem mondom, hogy soha többé nem veszek bolti (Weledát szoktam venni, ha veszek), mert valamiért néha vágyom a tubusos kiszerelésre és arra a finom illatra, de amíg kitartanak az alapanyagok, biztosan nem fogok elcsábulni.

Témába vágó posztok: Nedves törlőkendő babáknak Minimál tisztasági csomag Ekcéma űző szerek

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr378802792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mimimo 2013.02.13. 15:50:16

Ez jó ötlet! Egyébként van tiszta elérhető körömvirágkenőcs is, én ebből az Ingeborg Stadelmann-féléből 30 ml-set vettem vagy két éve:http://bionom.hu/biobolt/aromaterapia/illoolaj-keverekek/koromviragkenocs-stadelmann.htmlEddig a fele ha elfogyott, pedig gyakran használjuk (ez *sárga csodakrém*, ami minden *bibit* meggyógyít). Nagyon szépen hámosít, segíti a sebgyógyulást.

puszedli 2013.02.13. 21:11:16

Köszi a tippet!

Réka 2013.04.11. 13:39:25

Csináltam egy hasonlót kb. 3:1 arányban shea:olíva olaj és a végén csepegtettem bele pár csepp levendula illóolajat. Az illata MESÉS! :) És hatékony is!!! :)

dodszy 2013.05.17. 17:57:17

Amit mi használunk piros popóra: lanolin + növényi olaj (mandula, oliva, napraforgó, mindegy), bele pár csepp teafaolaj, levendulaolaj és grapefruitmag-kivonat. Mind baktériumölő, a lanolin gyulladáscsökkentő (úgy tudom). Eddig jól működik. Nem piros popóra nálunk is sheavaj megy, de körömvirággal is ki fogom próbálni.

puszedli 2013.05.17. 21:15:04

A körömvirág igazi csoda a sebes piros bőrre. Nekem volt egyszer egy balesetem, az egész arcomat lehorzsoltam. Naponta többször kentem körömvirággal (krém), és egy hét múlva nyoma sem volt egyik sebnek sem. Irtó gyorsan és szépen gyógyítja a sebeket, regenerálja a bőrt. A lanolint még nem próbáltam, köszi a tippet!

Mariann 2014.01.15. 19:54:54

Felkeltette az érdeklődésem, mert most éppen piros popóval küzdünk. Mennyi legyen az a pár csepp? Elkészíteném a csodaszert:) Köszönöm!

puszedli 2014.01.16. 10:30:15

Amennyitől krémes állagú, jól kenhető lesz! Mindenhová, arcra is ajánlom, főleg télen!
süti beállítások módosítása