ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Mennyei flódni – cukor nélkül, 25 perc alatt

2014. március 14. - időtetrisz

A flódni mindig egy olyan „elérhetetlen” sütinek tűnt számomra, amit csak cukrászdában vagy vendégségben szokott enni mindenki – nagyon-nagyon macerás, tartották fel a kezüket, akiket kérdeztem, hogy otthon szokták-e sütni? Örömmel jelentem, lehet izzítani a tűzhelyeket: ha így készítitek, rekordidő alatt megvan, és mivel csupa egészséges hozzávaló van benne, finomított cukrot pedig egyáltalán nem tartalmaz, hozzáadott zsiradékból is csak minimálisat, bátran be lehet illeszteni akár fogyókúrába is. Az íze pedig... gazdag, testes, egyszerre sokféle – egyszóval mennyei. Íme:

10_egyszeru flodni 25 perc

A flódni gyúrt, nyújtott lapjai helyett nagyon jó szolgálatot tesznek a réteslapok: ettől lesz expressz gyorsasággal készen a süti, és könnyen összerakható a három emelet. Senki ne gyengüljön el, torpanjon meg, nagyon hálás alapanyag, csak arra kell figyelni, hogy ne száradjon ki használat közben. A töltelékek elkészítéséhez banánt és almát használtam: jó állagot adnak a darált diónak, máknak, és megoldják az édesítést is.

00_egyszeru flodni 25 perc

 

Hozzávalók

4 alma
4 banán
15 dkg darált mák
15 dkg darált dió
6 réteslap

1 tojás
5-6 ek olvasztott kókuszzsír a kenéshez

ízlés szerint: őrölt fahéj, vanília, mazsola, citromhéj

1. Az almák magházát kivágtam és héjastul felkockáztam őket. Két almát és a négy banánt egy tálban botmixerrel összetörtem, pürésítettem.

2. A banános-almás mixet három részre osztom, akkora tálakba, hogy aztán össze tudjam keverni a többi hozzávalóval. Az egyik adaghoz a mákot, a másikhoz a darált diót kevertem hozzá.

 

01_egyszeru flodni 25 perc

 

3. A maradék banános-almás péphez hozzákockáztam a másik két almát és összemixeltem a botmixerrel. Az almás keverék hígabb lesz, mint a másik kettő, ebbe két-három evőkanálnyi zabkorpát, vagy zablisztet (esetleg útifűmag héjat) érdemes keverni, hogy hasonló tartású legyen, mint a másik két massza.

4. Az egyes töltelékeket külön-külön is lehet tovább ízesíteni: a mákost egy kevés reszelt citromhéj, az almást őrölt fahéj és őrölt szegfűszeg dobhatja fel, és ha valaki nem idegenkedik tőle, mazsolát is keverhet mindegyikbe.

 

03_egyszeru flodni 25 perc

5. A réteslapokat a zacskóból kiemelve két konyhakendő közé fektettem. Két lapot beleterítettem a kiolajozott/kókuszzsírozott tortaformába, gyorsan belelapátoltam az egyik masszát, majd visszahajtottam rá a kilógó sarkokat.

 

04_egyszeru flodni 25 perc

 

A felvert tojásos-kókuszzsíros kencével alaposan megkentem a tetejét, majd újabb két lapot fektettem rá, és abba a következő tölteléket simítottam bele.Végül a legfelső réteget is betöltöttem, és a maradék tojásos kencét elsimítottam a tetején.

 

05_egyszeru flodni 25 perc

 

6. Közepes lángon 15-20 percig sütöttem, míg illatozni és enyhén barnulni nem kezdett.

 

08_egyszeru flodni 25 perc

 

Mielőtt megvágjuk, érdemes legalább fél órára hűvös helyre tenni – könnyebb lesz szeletelni. Mire kihűl, tökéletes tartása lesz.

 

08_egyszeru flodni 25 perc

 

Ha van otthon darálva mák és dió, van gyümölcs és réteslap, 25 perc alatt elkészül, és a három réteg három különböző íze minden egyes harapáskor szépen, sorban bomlik ki... Nem ragozom, mi nagyon megszerettük

 

07_egyszeru flodni 25 perc

 

Szóval: jó flódni-gyártást mindenkinek, próbáljátok ki a hétvégén!

 

További gyors sütik

 

00-puha-keksz-2-hozzavalo    Banános keksz 2 hozzávalóból

17-sult-kokuszpuding1   Sült kókuszpuding

07-karacsonyi-gyumolcskenyer-3-hozzavalobol  Gyümölcskenyér 3 hozzávalóból

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr718803516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Agnes Benedict 2014.04.08. 22:47:44

hmm. en eddig paszkaval csinaltam, az is gyors, feherborral kell locsolgatni, ez inkabb gibanyica jellegu lehet (turos/almas/makos/lekvaros) de kiprobalom.

Koós Rita 2014.05.30. 09:47:15

Ezt ki fogom próbálni!

mimimo 2014.05.30. 10:12:04

Remek, feltétlenül írd meg, hogy sikerült!

Borbála Nagy 2014.08.06. 14:16:10

Már sokadszorra csinálom, gyerekeim kedvence lett. Nagyon köszönöm!

mimimo 2014.08.07. 14:09:12

Rendkívüli módon örülök :) Köszönöm, h. megírtad.
süti beállítások módosítása