ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Kipróbáltuk: pecsét, nyomda saját kezűleg -- workshop ArtiStampnál

2014. november 18. - időtetrisz

Workshopokra járni csoda egy dolog: még csak most kezdtem, már sejtem, hogy egy darabig nem fogok ráunni. Bár kézügyességem szinte egyáltalán nincs, kellőképp elszánt vagyok és próbálkozom -- hol sikerülnek dolgok, hol nagyon mellényúlok (egyszer megosztom a craft failure c. fotóalbumot is...), itt és most a pecsétkészítésnél nagy meglepetés volt, hogy végül működő, helyes kis saját pecsétekkel indultam haza.

 sajat_pecsetem

 

Próbálkoztam már krumplinyomdával, akkor az derült ki, hogy gyermekeim apja készíti a szebb nyomdát a saját szaloncukorhoz, hiába farigcsálok krumplit krumpli után. Ők itt a szebbek:

szaloncukor_krumplinyomda

Szóval volt már a kezemben linómetsző és nem lettünk túl jóban. Korábban ajánlottuk Káposztás Judit Artistamp nevezetű projektjét, végre sikerült eljutni a workshopjára is. Kicsit félve indultam a pecsétkészítő workshopra, hogy nem tudok majd labdába rúgni, de majcsak lesz valami, ha máshogy nem, hát kapok segítséget. A workshop elejéről lecsúsztam, pont ott, ahol Judit elmagyarázta a menetet, ott érkeztem meg, hogy mindenki készül belevágni a radír-szerű anyagba. A késést nem ajánlom senkinek, mert teljesen béna helyzetbe sodortam magam: az asztalnál folyamatos kérdezősködtem, hogy akkor most mit miért és mivel csináljak, de szerencsére nagyon helyes társaságba csöppentem és mindenki készségesen segített.

Az asztalnál várt egy Judit által pecsételt, megírt ültetőkártya és az alapanyagok: a linómetsző, sniccer, alátét, ajándék formák a pecséthez, tintapárna, kis zsák a majd kész pecséteknek és süti, amit Judit sütött nekünk -- csupa figyelmesség. Ez a workshop a Vintage Bazaar főhadiszállásán, a műhelyben lett megtartva (hű, már látom, hogy mi lesz a következő workshop, amire el kell menni, gyönyörűek az az Apacuka workshopon épp készülő edények , roskadásig töltve a polcokat).

apacuka

 

Biztosan minden workshop így működik, hogy mélyvízbe dobják az embert, itt nekem az tetszett igazán, hogy Judit megnyugtató természetességgel tanít, mutat: segít, amikor és ahogy kell, a szavaiból, mozdulataiból süt, hogy óriási gyakorlata van és tényleg szeret pecséteket készíteni, tervezni, a legjobb az izgulós workshopoló szemszögéből pedig az, hogy tényleg meg is tanítja az embert mindenre, amit 2-3 óra alatt ezzel kapcsolatban meg lehet tanulni. Pl. hogy tudjon az ember pozitív és negativ képben gondolkodni, hogy a vékony és a vastag linómetsző ég és föld, milyen vonalakat vág; hogy a betűk bizony bonyolítják a vágást; hogy kell óvatosan körbevágni a kész képet anélkül, hogy tönkrevágnánk az egész pecsétet és mennyi mindenre jól jöhet egy ilyen eszköz (a meghívóktól kezdve az ex librisen át egészen a csomagoló nyomdázásáig).

sajat_pecsetem_keszul

 

No ez persze messze nem jelenti azt, hogy már gyönyörű, finom rajzolatú pecséteket is ki tudnék akár  vágni, de tanulságos volt már csak amiatt is, hogy értsem, tudjam, mennyi munka van egy kézműves termékben.

2, nagyjából meghatározott méretű pecsétet készíthettünk, konkrét tervekkel érkeztem, ezek készültek:

artistamp_workshop

sajat_pecsetem

A második pecsét azért is nagyon izgalmas tárgy számomra, mert egy programsorozathoz készült, egy kézműves műhely pecsétje lesz majd -- dunaújvárosaik figyelem, indul egy kézműves programsorozat SK Műhely címmel, most az első programra belépőt is nyerhettek. Nem titkolt vágy egyszer Juditot is meghívni az SK Műhelybe, hogy tartson ott is pecsétkészítő workshopot.

ArtiStamp oldala itt követhető, az aktuális workshopok, új elérhető pecsétekről mindig kerül ki friss információ, a legközelebbi november 29-én lesz.

Hajrá!

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr438803834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

betűmix kft (törölt) · www.betumix.hu 2017.06.19. 15:07:20

Minden elismerésem a kézi pecsétgyártáshoz! :)
süti beállítások módosítása