ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Játék fogni tudó babáknak sk

2012. július 19. - időtetrisz

Nincs túl nagy kézügyességem, de azért néha engem is elkap az alkotás vágya. Nemrég egy ilyen pillanat egybeesett a kisfiam újdonsült tudományával, tudniillik, megtanult fogni. Mivel játékból eddig főleg kaptunk és örököltünk, gondoltam csinálok neki valami számunkra egyedi csörgőfélét. 



Kapóra jött a kamrát már-már ellepni készülő kimosott joghurtos flakonok egyike, a konyhában meg ott figyelt a bab, beleszórtam hát, aztán lezártam és kész is volt az első játék, a babcsörgő. Lehetett volna éppenséggel lencse, rizs vagy bármilyen otthon kallódó hüvelyes vagy magféle. A babot azért választottam, mert erőteljes a hangja. Félénkebb, csendesebb babákhoz lehet rizs vagy mondjuk kuszkusz, ezek egy kicsit visszafogottabban szólnak. Később a finommozgások fejlesztésre is jó: kiszedjük a babokat és bedobáljuk újra. Á. kézzel-lábban fogni és rázni akarta, minden ina reszketett az izgalomtól, úgyhogy némiképp felbátorodtam, és készítettem egy bonyolultabb verziót, egy játszóházban láttam hasonlót. Fél óra alatt elkészíthető és egy óvodás is meg tudja csinálni szerintem. Ajándéknak is kiváló lehet.


Szóval előhalásztam egy kiürült mackó sajtos dobozt és lencsét szórtam bele. A dobozt jól betekertem egy, még a tavalyi költözéskor itt maradt dobozragasztóval (olyan mint a cellux), hogy még véletlenül se legyen esélye a gyereknek lenyelni a tartalmát. (A ragasztós felével egyáltalán nem érintkezik a gyerek.) Mivel ez elég csúnyácska volt, az egészet bevontam csomagolópapírral. Kész is lett a csörgő. Jól megfogható és rázható, éppen kézre esik. Á. azóta is imádja, bárhová megyünk ezt vinni kell. A csomagolópapír ugyan eléggé lekopott időközben, de bármikor felújíthatom, talán még a következő gyereknek is jó lesz.  

Ha valaki ódzkodik a széles celluxszal bevont dobozka becsomagolásától és ragasztózásától, van megoldás! Egy anyagba is bevarrható, és mivel előzőleg jól lezártuk a csúnyácska celluxszal, garantáltan nem gurulnak ki a magok, ha a használattól szétjön a varrás!

Hozzávalók:

Csomagolópapír
Olló
Ragasztóstift
Lencse vagy ami tetszik
Cellux vagy ahhoz hasonló ragasztó v.
egy darabka színes anyag (tű, cérna)

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr238802314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása