ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Maradék nélkül: sütőtökös testpakolás

2012. október 16. - időtetrisz

Sütőtök. Nagyon szeretjük, de mindig idegesít, hogy a magos részt kidobjuk és általában a szár levágása sem sikerül kifogástalanra, egy szeletke mindig ott marad. Komposztáló híján megy a kukába mindkettő, ami akkor az igazán bosszantó, ha éppen egy bio példányról van szó. A problémát megoldandó keresgetni kezdtem, mit is kezdhetnék ezekkel és elég hamar jött is megoldás: például magamra is kenhetem.

A receptek közül egy sütőtökös testpakolást választottam, mert csak három dolgot kellett összekevernem. Hajlamos vagyok kicsit variálni a recepteket, ezzel is ezt tettem. Eredetileg kókusztej lett volna a kókuszolaj helyett, de az nem volt itthon, és nem akartam költeni.
Hozzávalók
 egy egység sütőtök (én kb. egy maroknyit használtam)
egy egység kókusztej vagy kókuszolaj
fél mokkáskanálnyi fahéj (ehhez a mennyiséghez)
Meggyőződésem, hogy a natúr tökben sokkal több jóság van, mint a sütöttben, ezért a magos részt nem sütöttem meg, az egyébként is olyan lágy, könnyen felhasználható, csak a magokat kellett lefejteni a húsról. A száránál lévő a sütőbe került a többi szeletkével együtt (ha nem elég a mennyiség el is lehet csenni még egy szeletet a család elől). A három hozzávalót botmixerrel kutyultam össze. Úgy alakult, hogy egy éjszakára hűtőbe került, nem tudom, ez számít-e, de jól összeért. Fürdés közben jól leradíroztam magam, hogy jobban tudjon hatni, majd felkentem.

Nekem ez az adag bőven elég volt az egész testemre az arcomat is beleértve, szemkörnyéket gondosan kihagyva. Arcon egyébként érdemes tesztelni (max 5 percet rajta hagyni), mert a fahéjtól kipirosodhat, vagy csinálni egy pici fahéjmentes verziót. Az egyetlen neuralgikus pont a sütőtökös trutymóban való ácsorgás volt, 10 percig kell ugyanis sütőtökbe burkolózni. Én masszírozással töltöttem az időt, illetve néhány percet a tükör előtti röhögéssel, mert elég viccesen néz ki az ember ilyenkor. Az illata enyhén fahéjas, nekem nagyon tetszett, legszívesebben megkóstoltam volna. Amikor kicsit megszáradt rajtam a cucc, a zuhany alá álltam és egy luffaszivaccsal ledörzsöltem magamról. Ezt ajánlom, mert a sütőtök fog, így viszont könnyen lejön (a szivacsot ki lehet mosni, ha kell). Aki tej helyett hozzám hasonlóan olajat használ, számítson rá, hogy hangyányit (nem zavaróan, hanem csak egy finom kis réteg) "olajos" marad, de esze ágában ne legyen ezt szappannal lemosni. A szappanos fürdés egyébként az egész procedúra első lépése. Csak törölközni és kész. És az eredmény: puha, bársonyos és finom illatú bőr. Egy újra friss, jókedvű anyuka.

Próbáljátok ki!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr328802544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása