ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Hogyan tanultam meg varrni az internetről? – avagy majdnem ingyenes varrótanfolyam

2013. február 19. - időtetrisz

Lassan egy éves jubileumát üli csillapíthatatlan varráséhségem. Ebből az alkalomból gondoltam, engedek sugarcandy többszörös nógatásának, és megosztom veletek a képernyő, az anyag és a varrógép között rohangálós varrástanulás know how-ját. Mert hihetetlen gyors, olcsó és egyszerű. Ráadásul tökéletesen alkalmazkodik a (nem létező) szabadidődhöz. Ez a kabát kb. a negyedik művem, pedig sem különösebben ügyes, sem precíz nem vagyok:
A történethez hozzátartozik, hogy varrógépet kezelni még 10 éves koromban nagymamám megtanított. Tehát cérnát befűzni, pedált nyomni, anyagot vezetni tudtam. Ez – mint utóbb kiderült – fontos készség: amikor barátnőmet ültettem a gép elé, neki korántsem volt egyértelmű a pedálkezelés, az anyagvezetés.
Szóval, ha ezeket a készségeket már korábban elsajátítottad, de a terítőszegésnél tovább még sosem léptél, akkor egy szinten állsz az egy évvel ezelőtti blaggerrel. Ha nem, akkor kérj meg valakit a környezetedben, és gyakorolj egy kicsit. Hidd el, nem nagy kunszt eddig eljutni. Tanfolyam továbbra sem szükséges.Varrótanfolyam helyett tehát jöhet néhány jól kidolgozott, fényképes, minden apró lépést teljesen kezdőknek (szöveggel és képpel) is megmagyarázó tutorial. Vannak ingyenesek a neten, de  talán biztosabb kezdésként megvenni néhányat. Mert az biztosan nem hagy ki egyetlenegy fontos részletet sem.Szóval, ha az elhatározásod megszületett, végy egy nagy levegőt, és menj fel a www.etsy.com-ra, és pötyögd be a sewing pattern és tutorial keresőkifejezéseket, és láss csodát, klassz kis gyerekruhák, táskák, sapkák stb. jönnek ki  találatként. Bökj rá egy neked tetszőre, mint például ez:
A Heid &Finn tutorialokból kettőt próbáltam: hibátlanok
  1. Nézd meg, hogy a leírásban kezdőknek ajánlja-e a tutorial készítője. Sokszor jelzik, hogy basic sewing skills needed, ez azt jelenti, hogy böngéssz tovább, amíg nem találsz egy olyat, amelyiknél valami ilyesmi áll: for beginners; great for those just starting to sew stb.
  2. Ellenőrizd a tutorial árát. Hasonlítsd össze a többiével. Általában 1200–2500 Ft. közöttiek szoktak lenni.
  3. Ellenőrizd a méretet: én vettem olyan sapka-csomagot már, ami két éves kortól felnőtt méretig tartalmazta a szabásmintát. A gyerekruhák szabásmintáit azonban sokszor méretenként külön árulják. Többnyire M illetve T jelzéssel. Az M (months) a hónapok számát jelenti, a T (toddler) az évekét.
  4. Fizess, és várd az emailen megérkező tananyagodat.
Az első sikerélmény után vérszemet fogsz kapni. Mielőtt azonban ész nélkül elkezdenél rendelgetni, gondolkodj egy kicsit, tedd a tanulásodat szisztematikussá:
  1. Milyen fogásokat tanultál meg? (bélelés, kapucnivarrás, gomblyuk, ráncolás, passzé stb.)
  2. Másodiknak olyat rendelj (és azt ajánlom, hogy még mindig innen rendelj, tehát ne az ingyeneseket keresd), amelyik valamilyen szempontból mást tud, mint az előző.
  3. Nézegesd a kínálatot, és tervezz: három-négy rendelés után már simán lehet, hogy nem lesz szükséged erre a fizetős megoldásra, ami azt jelenti, hogy kb. 9000 Ft-ot költesz a tanulásodra.
Miután megelégeltem, hogy fizessek, elkezdtem körülnézni az ingyenes tutorialok között. Az a tapasztalatom, hogy a fizetősek jobban kidolgozottak, biztosan nem hiányoznak belőlük lépések. Viszont: ha néhány jó tutorial alapján már dolgoztál, akkor lehetséges, hogy a logikát megértve, könnyebben áthidalod a hiányosságokat.

Ja, és menet közben rájöttem még valamire: hogyan juthatok tuti, majdani fizetős tutorialhoz ingyen.
De ezt majd egy következő posztban.

Témába vág

Tutorialok a neten Babahordozó gyerekeknek Uzsonnástáska kávészacskóból Kinőtte? Toldd meg egy másikkal!

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr368802862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tel. 2013.02.19. 11:58:26

Én kötni tanultam meg a Youtube-ról. Mivel balkezes vagyok, nem volt senki, aki igazán meg tudta volna mutatni. :-)Férjem pedig Michael Jackson híres "Moonwalking"-ját sajátította el az internet segítségével :-))))

Anita 2013.02.19. 15:47:24

Én nulla tudással belevágtam egy varrótanfolyamba. Nálam már ez is nagy lépés volt. Azt hittem, hogy én sose tudnék géppel varrni, mivel a nővérem ezt éveken át tanulta iskolában. De egy ismerősöm volt tanfolyamon és láss csodát: jelmezt, ruhát, táskát varr.Az biztos, hogy én is inkább a fizetős leírásokat fogom választani. Belelapoztam egy varrós könyvbe, de tényleg nem szájbarágós, nekem meg még így az elején az kellene.Kíváncsivá tettél, uh várom a következő posztodat.

blagger 2013.02.19. 17:15:40

Anita, mindenképpen ajánlom a képen látható Heidi & Finn - féle tutorialokat, mert azok nagyon alaposak, és tényleg kezdőknek valók.

blagger 2013.02.19. 17:17:10

Kedves tel. a FB-oldalon már kiírtam, csak itt is jelzem, ha megírod a tapasztalataidat egy posztban: fényképekkel, linkekkel, hogy Te hogyna tanultál, szívesen kirakjuk. Jelezd a FB-n üzenetben, hoyg meg tudjuk a részleteket bezsélni.

Anita 2013.02.20. 16:00:10

Köszi, és milyen jól néznek ki!Az a három gombos kapucnis pulcsi k.jó. Te is azt varrtad meg? Látom van neki több is.

Anikó Nagy 2013.05.28. 20:22:27

Szemezem pár Heidi&finn féle csodával.Te már rendeltél tőlük,méretet meg kell adni v. több méretet küldenek? Előre is köszi a választ Blagger :)
süti beállítások módosítása