ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Kirakó másfél éveseknek saját kezűleg

2013. március 01. - időtetrisz

A másfél éves forma gyerekek már szeretnek kirakózni. Persze még nem a puzzle típusúak mennek, csak különböző formákat kell a megfelelő helyre kell tenni. A következő darab megvásárlása előtt érdemes szétnézni a lakásban, mert ha van egy kis maradék karton és festék, saját kezűleg is egyszerűen csinálhatunk kirakófélét.


Kirakónk alapja egy doboztető lett, erre rajzoltam fel filccel fel a formákat a kivágott kartondarabokat körberajzolva. A feladat kitalálni, melyik hová illik és elhelyezni a helyére. Közben a formákról, színekről és mintákról is sokat lehet tanulni.

Tehát a hozzávalók:
kartondarabok
kartonlap alapnak
dekorfesték
öntapadó tapéta


Első lépésben kifestettem a doboztetőt és félretettem, hogy megszáradjon mire a formák elkészülnek. A formákhoz a kör alakú dekorfestéket, telefont, ház alakú fürdőjátékot rajzoltam körbe és volt amit saját kezűleg skicceltem fel, vágtam ki. A medve feje kicsit felemás lett, de ezt senki nem bánta.



Rajta kívül készült macska, háromszög, négyzet, házikó, kör, fa. Mindkét oldalukat díszítettem, felváltva a maradék öntapadó tapétadarabokkal és festékkel. Van köztük csíkos, kockás, pöttyös is.


Nagy sikere volt, a kisfiam örömmel rakosgatta a saját kezűleg készített kirakó formáit, még az sem volt baj, hogy nem a szokásos mélyedésbe, hanem a felrajzolt vonalakra kellett illeszteni őket. Próbáljátok ki!

Csináltál már játékot kartonból?


A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr988802840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kemál Amál 2013.03.16. 22:41:52

Jó ötlet, köszönet érte! Én is megvalósítottam: http://kemalamal.blogspot.hu/2013/03/gyerekjatek.html
süti beállítások módosítása