ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Zsíros kenyér zsír nélkül

2012. november 07. - időtetrisz

Szappankészítéshez már használtam, a konyhában viszont csak néhány hete ismerkedem a kókuszolajjal. Eddig nagyon tetszik. Szépen egyenletesen sülnek benne a dolgok, miközben nem fröcsög szanaszét a gáztűzhelyen, ráadásul egészséges, mert 198 fokig nem oxidálódik, és nincs benne koleszterin. A legjobb, hogy sütés után egyáltalán nem érzi úgy az ember, hogy kisvendéglő költözött a lakásba, és éppen ez az, amiért belopta magát, nemcsak a szívembe, hanem rögtön a konyhámba is. Hát ennyit a a kókuszolajjal köttetett frigyemről, és most következzen az a recept, amiért tulajdonképpen ez a poszt íródik. Az ötlet nem tőlem származik, a Karamellségek küldte kipróbálásra, az ő ötlete (köszönjük szépen!). Bevallom, kicsit izgulok is, mert egy nyúlfarknyi leírást kaptam, nem is tudom, ilyennek kell-e egyáltalán lennie. Bemutatkozik a vega zsíros kenyér projekt.

Fogtam egy nagy és egy közepes vöröshagymát és olyan apróra kockáztam, amekkorára csak tudtam. Mellé három nagy gerezd fokhagymát is felvágtam, karikára. Mivel a kókuszolaj a hűtőben elég keményre dermed, a türelmetlen éhezők kedvéért löttyintettem hozzá egy kis olívaolajat is, hogy a végeredmény a hidegről kivéve azon melegében kenhető legyen. Vagy majdnem.
Egy serpenyőbe tettem az olajakat, annyit, hogy később a hagymákat jól ellepje. Mikor felmelegedett, beletettem a fokhagymát. Egy kicsit hagytam magányosan sercegni, majd nyakon öntöttem a vöröshagymával. Némi nyomkodás, dörzsölés után, hogy az illóolajok jól belesüljenek a zsírba, nagyjából a sütés felénél (kb a 10. perc) beletettem a rozmaring ágacskákat (a végén kivettem).
Így nézett ki a közepén
Így a végén
Mi nagyon szeretjük a pirított hagymát, ezért szép barnára pirítottam az egészet. Ez szerintem opcionális, ki hogyan szereti.  Körülbelül 2-3 perccel a gáz elzárása előtt sóztam, borsoztam, tettem bele bazsalikomot és kakukkfüvet. A gázrózsa elzárása után ajánlatos rögtön valami tálkába tenni, hogy abban dermedjen meg (hűtőben való).
Így a kenyéren
Szépnek nem szép, viszont nagyon finom. A hagyma ropogós, ízében a rozmaring dominál, ami nagyon különlegesség teszi, merthogy eléggé kevesen szocializálódtunk rozmaringos zsíros kenyéren. Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr438802568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

puszedli 2014.01.16. 10:27:14

Már nem emlékszem :) Viszont nemcsak a kenyérre jó, sütöttem vele tepsiben krumplit, isteni finom lett :)

takacsveca93 2019.06.16. 19:28:07

Kipróbáltam ezt a receptet, kenyérre meg én is ahogy az előttem hozzászóló említette, krumplit sütöttem ki benne és isteni lett. Szeretem az ilyen ötletes ételeket. www.ujsagomat.hu/penny-market/ plusz szeretek olcsóbban vásárolni, úgyhogy ezt az oldalt használtam a hozzávalók beszerzése előtt, hogy hol érdemesebb, hogy jövök ki jobban kevesebb pénzből.
süti beállítások módosítása