ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Így kezdtem mosható pelenkát használni

2012. május 28. - időtetrisz

Az utóbbi években markáns zöldülésbe kezdtem, és mivel a gyerekvállalást is öko vonalon képzeltem el, egyértelmű volt a mosható pelenka. A kisfiam most 9 hónapos, pontosan ennyi ideje mosok. Ez a poszt (és terveim szerint még jó sok) most azért íródik, mert szeretném megosztani a tapasztalataimat, ötleteimet, kétségeimet, hátha segít a hezitálóknak, esetleg azoknak is, akik már belevágtak csak elakadtak valahol. Hát, én valahogy így kezdtem.

Körülbelül félidős voltam amikor elkezdtem nézelődni a témában, de elég tanácstalan voltam. Bevallom, az is eszembe jutott, mi van, ha egy csomó pénzt kiadok, aztán két hét után feladom. Ebben a stádiumban találkoztam az Ökoszolgálat háztartászöldítő programsorozatával, ahol volt egy ilyen kismamás téma, főleg a mosható pelenkáról és arról, hogyan válthatjuk ki a popsitörlőt és a krémeket. Jó kis tapasztalat volt, de még mindig nem tudtam, hogy akkor most melyik típusba, márkába ruházzak be...Mondjuk a pelenkacsomagok árait elnézve egyre érlelődött bennem a gondolat, hogy egyikbe se...
Csak mutatóba néhány all-in-one mosható pelenkacsomag ára:
Bambinex Basic Line Birth to Potty Set: 57ezer Ft (bambio.hu)
Pop-in new generation bambusz pelenka 10-es szett: 52 900 Ft
Ugyanitt, ugyanez 20 darabosban: 92 900Ft
Little Comfort pelenkaszett 10 db-os: 39 900 Ft
Ugyanez 20 db-os: 73 090 Ft (tarka-barka.hu)
Gondolkoztam próbaszetten is. Ezek általában egy napra elegendőek, kb. 5 és 10 ezer között mozognak (mondjuk a prémium minőségért majd 30 ezret is elkérnek pl. Pop-in daypack New Generation 27 100). Elvetettem.
A kezdőszett néhány darabja
Végül drága jó anyám segített ki – azóta áldom az ötletét. Hát miért is nem veszünk tetra pelenkát meg néhány külsőt és állunk neki így? Aztán szép lassan bővítjük a repertoárt amikor már tisztán látszik, mire kell figyelni, mi az, ami nekünk beválik. (A cuki mintás gumibugyikért sajna továbbra is csak csorgattam a nyálam. Egyszer majd úgyis – gondoltam.)
Végül ez lett a túlélő csomag:
 30 db tetra pelenka – szigorúan cseh, nem kínai!
3 darab Monapel pelenka külső
3 csomag Monapel eldobható betét (kakifogó)
A Monapelt az ára miatt választottuk. A pelenka külsőket átlagosan 3000-5000 forintért mérik (van 6000 forintos is), ennek viszont csak 1890 forint volt darabja. Közben annyira belelendültünk a témába, hogy felszabdaltunk néhány tetrát és kis törlőkendőket varrtunk belőle, körülbelül 20 darabot. A tervem az volt, hogy a bolti nedves törlőkendőket is hanyagoljuk, maximum ha elmegyünk otthonról, akkor használom. A Zöld boltban vettem 3 csomag Monapel eldobható betétet is, csomagonként 720 forintért. Ez egy hajszálvékony cellulóz alapú betét, ún. kakifogó, segít a nagy dolgok eltávolításában. Ja, és két fedeles vödröt is beszereztem, külön a kakis, külön a pisis pelenkáknak. Végül nem így használtuk, de azóta is üzemben vannak.

Hát ezzel a szettel vártuk a kis kakilógépet.

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr538802234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jvera 2013.02.20. 13:54:29

Kedves puszedli!Hát most komolyan elgondolkodtam, hogy a 30 db tetrapelenkámat befogom és száműzöm (legalábbis itthonra) az eldobhatót. Sajnos én is csak nyálcsorgatva nézegetem a cuki mintás pelenkakülsőket, nagyon drágának tartom őket, annak ellenére, hogy többszörösét elköltöm a közel sem környezetkímélő eldobhatóra... Most még elolvasom a többi posztodat is ezzel a témával kapcsolatban, hátha teljesen sikerül meggyőzni magamat :)Szerinted egy 1 éves gyermeknél még sikerrel tudom a tetrapelusos verziót használni?Vera

puszedli 2013.02.23. 22:12:11

Szia!Bocsánat, csak most láttam a kommented. Egyéves gyerekhez mindenképpen kell plusz betét, a tetra magában már nem elég. Ha tényleg belevágnál azt javaslom, hogy ruházz be néhány nagy nedvszívó képességű plusz betétre és próbáld ki. (én netről rendeltem innen a dolgokat: bambio.hu, de vannak még ezen kívül ilyen webshopok). Vegyél először csak 10 cseh tetrát meg 3 betétet, azzal már lehet próbálkozni. Ha bármi miatt nem válik be, nem költöttél sokat, és ha beválik, akkor meg tudsz még venni. A kakihoz kell kakifogó betét, a monapel tök jó (50db 700 forint), és bár nincs ráírva, hogy mosható, én simán ki szoktam mosni a pisiseket.

puszedli 2013.02.23. 22:16:41

ja, és miután kinőtte a monapelt, bambinex egyméretes külsőt vettem, ezzel nagyon meg voltam elégedve. ez volt az (ebből 3 db van, szép lassan szereztem be): http://bambio.hu/selected_product.php?id=482

vaji 2013.02.27. 18:00:00

hello, lassan öt éve moshatózom. bambinomioval kezdtem, nagyon szerettem, de volt már monapel, kushies, pop-in is készleten. pár éve rátaláltam a smart nappy-re és azóta minden egyéb készletet felszámoltam. amit mondani szereték bíztatásképpen, hogy nem muszáj a pelusokat újonnan horroráron boltban megvásárolni, vagy rosszabb esetben csak nyálat csorgatni :) az ebay és a mamami is tele vannak használt darabokkal, ami nem feltétlenül jelent agyonhasználtságot (ezt általában jelzik az eladók). egy-egy darabot érdemes kipróbálásra megvenni bizonyos kiszemelt fajtákból, majd ami beválik, abból begyűjteni a készletet. egyébként le lehet csapni vadi új pelenkacsomagokra bagóért is a fent említett oldalakon (én gyakorlatilag az egész meglévő készletemet - ami most két gyerek pelenkázását jelenti - így szeretztem be az eredeti ár töredékéért).

sugarcandy 2013.03.06. 11:11:35

Kedves JVera, nekem Vaji, Puszedli és Blagger adta meg a kellő lökést a mosható pelenkázáshoz és csak egyetlenegy dolgot szeretnék hozzáfűzni: tényleg nem szabad egyszerre sokat külsőt megvenni, mert lehet, hogy alkatilag nem passzol ilyen-olyan okok miatt. Nekem most kb. 10 féle külsőm van, a Smart Nappy, a Blueberry Coverall és a Bambino Mio úgy tűnik, passzol a nagyon vékony babákra is (náluk elég macerás passzentosat találni) - nem véletlenül viszonylag drágák ezek, a tervezés mindent visz. És még egy dolog: fokozatosan is át lehet állni, eleinte a sok mosás és a rengeteg egyszeri költés miatt nem is akartam belevágni, de ha havonta egy-egy darabot sikerül beszerezni, az is egy nekifutás. Ja, és elszámolható egészségpénztárnál a mosható pelenka, ez sem egy feltétlenül tudható információ.
süti beállítások módosítása