ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Vadgesztenye recycling #3: Drótkukac és drótkutya

2012. október 04. - időtetrisz

És már megint (vagy még mindig) vadgesztenye. Emlékeztem, mintha lenne itthon valami maradék drót. Előkerestem a szerszámos dobozból. Vékony és hajlítható. Miért is ne lenne jó a vadgesztenyék összefűzésére? Jó lett. Készült vele kukac és egy kis tacskó kutya, bár utóbbi lehet, hogy csak nekem egyértelmű.

A hozzávalók. Öntapadós matrica végül nem kellett.

Így csináltam: A kukac rém egyszerű volt. A vékony csavarhúzóval könnyedén átlyukasztottam a gesztenyéket, majd egymás után felfűztem őket, végül egy harapófogóval elvágtam, és kétoldalt egyszerűen eltekertem a drótot. Ahová a fejét képzeltem, oda egy nagyobb „arcú” gesztenye került, hogy szemet és szájat rajzolhassak rá.


A kutya már egy kicsit bonyolultabb volt. Ezzel a technikával csak a lábait tudtam a törzséhez rögzíteni, a fejét, a talprészét nem. A fejet nem akartam elcsúfítani, a talpak pedig nem tudnak állni, ha egy-egy drótgombolyag áll ki belőlük.

Ennyi lóg ki a visszahúzás után, amit csak vissza kel ütögetni

Vadásztacskó szaglászás közben.
Végül rájöttem, hogy ha a gesztenye átszúrása után a drótot egyszerűen visszahúzom (lásd a fenti képen), a kikandikáló részt pedig beleütögetem a csavarhúzó végével, akkor nem lóg és látszik ki semmi (a képen a fejénél még látszik). A farkánál szintén így csináltam. Ahogy a kukacnál, itt is egy nagyobb példányt választottam fejnek. A kutya enni is kapott: gesztenyehéj edénykéből frissen szedett csipkebogyót. Nagyszerű játék ovisoknak.

Témába vágó olvasmányok:
Gesztenyeállat
Ceruzavég gesztenyéből
Dióhéj kishajó

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr628802502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása