ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Citromos mosogatószer 2.0

2012. október 18. - időtetrisz

A 2.0 mosogatószer születésének apropója, hogy szerettem volna feljavítani kicsit az elsőt, okulva a hiányosságaiból. Verának köszi a kritikát, a műanyagokon tényleg maradt némi olajosság. Nem hagyott a gondolat, hogy nem olyan jó, addig kutyultam míg határozottan jobb lett. Sokkal jobb.


A receptből kivettem a szódabikarbónát, a mosószappant pedig Tisza házi mosószappanra cseréltem, mert az mindenféle adalékanyagtól mentes, nem szárítja ki a kezem. Az ecetet citromsavra cseréltem, bejött a glicerin és a só. Ennyit változtattam. A recept valahogy így néz ki, bár annyit kutyultam, hogy csak saccperkábé tudom a pontos adatokat.



A recept
fél liter víz (desztillált)
15 gr sajtreszelőn lereszelt mosószappan
egy csapott evőkanál só
0.5 dl glicerin
10-15 csepp citromolaj
egy negyed mokkáskanál citromsav

A vizet (egy decit kivéve) a szappannal feltettem a gázra, ami néhány perc alatt feloldódott. Akkor lekapcsoltam, beletettem a glicerint és a maradék vízzel előzőleg feloldott citromsavat, illóolajat és a végén a sót. Kb. egy óra múlva szép kocsonyás lett, könnyebben adagolható és kezelhető, mint az első. Egy szépséghibája lett csupán (úgy tapasztaltam, hogy ez a só miatt alakult így), nem lett teljesen homogén, a szappantrutyi kicsit széttöredezett. Ez mondjuk nem vont le az értékéből. A mosogatóba volt tejmaradványos cumisüveg, pohár, húsleveses fazék és tányér. (Több verziót is próbáltam, a végén kézzel belenyúltam a variációkba, ez egyáltalán nem hagyott zsíros nyomot a kezemen.)

Nagy fejlődést értem el, sokkal hatékonyabbra sikerült, mint az első. Mosogatáshoz szintén ecetes vagy citromsavas (én egy kávéskanál citromsavat tettem egy lavórba) öblítővíz kell. Mivel ez nem bolti cucc, nem száradnak cseppmentesen a dolgok, el kell törölgetni a poharakat, és amiről úgy látjuk, hogy igényli. Hát ennyi. Ja, és nem lesz trutyis a mosogató széle mosogatás közben/után. Szerintem ez is plusz pont.


Témába vágnak még
Mi mindenre jó a szódabikarbóna?
Mosószer sk, filléres alapanyagokból
Mosószer vadgesztenyéből

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr38802536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vera 2012.10.18. 15:12:20

Köszönöm a továbbfejlesztett receptet! :) Most nincs itthon minden alapanyag, de ha beszereztem őket összekutyulom és elmondom a tapasztalataimat!

puszedli 2012.10.18. 19:11:50

Várom, köszi! Törölgetés után nekem minden edény jó lett, még a műanyagok is (van amit nem is törölgettem).
süti beállítások módosítása