ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Zsíroldó saját kezűleg

2013. február 28. - időtetrisz

Körülbelül egy éve sütőtök sült az egyik tepsiben. Valamiért úgy alakult, hogy nem ágyaztunk meg neki alufóliával, így az összes kifolyt lé ráégett a zománcos edényre. Félretettem, hogy majd, aztán rejtélyes körülmények között használt olaj ömlött bele. Igen, ennek majd neki kell esni gondoltam valahányszor eszembe jutott, de soha nem bírtam rávenni magam, hogy nekiálljak. Inkább bedugtam mindig valahová, ne is lássam, de mindig előkerült, mintha emlékeztetni akart volna arcpirító hanyagságomra. Így telt el körülbelül egy év. Az olaj közben keményre kocsonyásodott, én pedig egyre biztosabb voltam benne, hogy nem úszom meg hideg zsíroldó nélkül, vagy megúszhatom, de akkor ki kell dobnom. Végül megúsztam mindkettőt. Házilag kutyult zsíroldó szabadított meg egyéves restanciámtól.


Az odaégett dolgokat szódabikarbónával szoktam leszedni. A rizs odaégetésben különösen jeleskedem, szinte minden alkalommal sikerül, mert elfeledkezem róla. Eddig nem volt még egy olyan feketeség sem, amit ne szedett volna le, de most nem csak az égést kellett eltüntetni, hanem ezt az avas kocsonyás izét is. Gondoltam, berakom a sütőbe, hátha úgy felolvad, de nem mertem, mert borzalmas szaga lett volna. Helyette elővettem az okoskönyvem.

A szégyenfoltom egy részlete közelről
Nagymama házipraktikái a címe, vannak benne könnyen bevethető ötletek is. A zsíroldó innen van. Nincs benne semmi bonyodalom, 3 alapanyagot kell összeönteni, majd rátenni a tisztítandó felületre, hagyni és sikálni egy kicsit. Nálunk igazi fából készült a konyhakredenc, amit egy évben kétszer át szoktunk csiszolni és bedörzsöljük paraffinolajjal, ezért nekem egyik összetevőért sem kellett kimenni a lakásból. Különben a patikában kapható fillérekért paraffin. Nincs pontos recept, arányok vannak. A sóból kb. kétszer annyit tettem belőle, mint az ecetből és az olajból. 

A kutyulék
Mielőtt nekiálltam volna sikálni, hagytam egy fél órát állni, a tepsin. Egy dörzsi szivaccsal sikáltam, de egy erősebbel (műanyag kefeszerűség vagy az a fémes szivacs) könnyebb lett volna. 


Amikor lejött az olajréteg és az odaégés nagy része, szódabikarbónával tisztáztam (ajánlom, mert az odaégésekre ez a legjobb), majd mosogatószerrel átmostam, hogy ne maradjon rajta semmilyen olajos réteg.

Végeredmény, kiindulópont
...és az egész tepsi
Ahogy a képen is látszik, gyönyörű fehér és tiszta lett. Ha van nagyon zsíros edényetek, meleg szívvel ajánlom a módszert. Leginkább edényre, mert abban össze tudnak keveredni az összetevők. A csempéről lefolyik, a sütőben szétfolyik. Legközelebb a sütőnek esek neki, de arra másik megoldást fogok kipróbálni. 

Neked is van restanciád?


Témába vágó posztok

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr188802844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

viza84 2013.02.28. 10:18:00

Nekem is ilyen tepsim van kettő és az egyik nekem is nagyopn rosszul néztett ki nekem a kakaós csigából a kakaó folyt ki :( kb fél napig kilódtam vele de legközelebb kipróbálom ezt a módszert. Évi

anoli 2013.02.28. 23:07:40

A sütőre a legtutibb: szódabikarbónából és kevés vízből pasztát készíteni, és azzal bekenni a felületet. Hagyni rászáradni, majd egy esetes dörzsivel lesikálni! Nagyon hatékony!! :)

puszedli 2013.03.01. 12:14:11

kedves, anoli, a tetejét szoktam így, nagyon tuti! köszi!
süti beállítások módosítása