ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Egyszerű gyümölcsös zabkeksz

2013. május 22. - időtetrisz

A vigyünk valamit a játszótérre, ha megéheznél jellegű problémákat jól meg tudja oldani egy keksz, a jó minőségű falatokért viszont elég mélyen kell a pénztárcába nyúlni. Mimimo banános zabkekszét is nagyon szeretjük, de most valami igazán kekszesre vágytunk. Maradt a zab, de került mellé egy kis teljes kiőrlésű liszt, a banánt pedig vajra cseréltem. Ez lett a gyümölcsös zabkeksz. Finom, gyors, és még azt a paradoxont is némiképp feloldja, miszerint egy keksz nem lehet egészséges.
A kekszhez 5 dolgot kell beszerezni, előkészíteni:
kb. 20 dkg aprószemű zab
15 dkg teljes kiőrlésű liszt
125 gr-os kockavaj
lédús gyümölcs (az eper eléggé adja magát mostanság)
ízlés szerint méz
egy késhegynyi szódabikarbóna.

Érdemes az apróbb szemű zabpelyhet választani, könnyebb vele dolgozni, jobban átsül, és az aprónép is szívesebben rágcsálja. Kimérem a zabot, lisztet. A tűzhelyen felolvasztom a vajat, hogy egyszerűbb legyen vele dolgozni, majd hozzáöntöm a többihez.

Ennek a vajadagnak a dupláját is meg tudná enni a "tészta", de én helyette inkább lédús gyümölcsöt választok és azzal nedvesítem tovább a keveréket. Kevésbé kalóriadús, ugyanolyan finom. Akinek van otthon kókuszszír, azzal is csalhat egy kicsit, ha nem sikerült olyan leves gyümölcsöt választani.
Én ezúttal az egész gyümölcsöt belemasszírozom a tésztába, mert (bár tudom, hogy szentségtörés május végén) csak mirelit epret tudtam venni. A friss gyümölcsnek simán félre lehet tenni a negyedét, aztán a legvégén óvatosan, nem széttörve, hozzákeverjük a tésztához. Így lesznek benne gyümölcsdarabok is.

Ha homogén a keverék, egy sütőpapíros tepsire lapogatom az kekszeket. Ajánlott végiggondolni mennyi is az ajánlott fogyasztási egység és aszerint méretezni. 150 fokon kb. 15 perc alatt szép aranybarnára sül.

Nem szabad nagyon magára hagyni, mert a kész és szétégett állapot körülbelül egy percre van egymástól. (Én egyszer a végén átfordítottam a tepsit, hogy egyenletesebb legyen a sütés, bár ezt sütője válogatja.)
Milyen gyümölccsel tudod még elképzelni?

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr648803066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2013.06.13. 12:56:15

Áfonya, sárgabarack...., az édesítésen még javítanom kell, 2 ek méz kevés volt, kb 25 percig sütöttem ( villany 180 fok), mert a 15 perces kissé nyers gumi maradt. Fejlesztésemre szorul, fogom is, nekem tetszik, jóóó epres lett. Ó, és + 10dkg zabpehely, biztosan több epret tettem bele. Már a vége felé járunk, a gyerekek már megunták, így viszont megették!...Köszi ezt is Puszedli!

puszedli 2013.06.14. 10:25:57

Szia! Igazából tényleg mindenkinek a saját ízlésére kell alakítani. Örülök, hogy tetszett! :D
süti beállítások módosítása