ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Ismered a csillagokat? – avagy rakd ki a nyári égboltot pötyiből!

2014. július 07. - időtetrisz

Lehet, hogy bennem van a hiba, de hiába mutogatom a Kis Göncölt az égen, a nekem nyilvánvaló alakzat csak nem rajzolódik ki kislányom szeme előtt. Most végre eszembe jutott nappal foglalkozni a nyári éggel. Letöltöttem a nyári égbolt csillagtérképét, fogtam egy pötyit, és kezdődött a móka.

[caption id="attachment_6689" align="aligncenter" width="575"] Nyári égbolt[/caption]

Mivel magam sem vagyok nagy ász a csillagképekben, gyorstalpalónak a Sulinet tudásbázist használtam. A célt most pont jól szolgálta. Kinyomtattam az ott található, kevésbé festékzabáló képet, és különböző színekkel bejelölgettük rajta az izgalmasabb csillagképek csillagjait.

[caption id="attachment_6690" align="aligncenter" width="500"] a Sulinet oldalán található ábra[/caption]

Tiszta lett minden, tudtuk, a Hattyú hány csillagból áll, és milyen a Göncöl szekér rúdja. Most jöhetett Pötyi, a játékosszekrényben lapuló.

És pontról pontra, csillagról csillagra rajzolódtak ki az égbolt fényei - fröccsöntött műanyagból.

Iszonyú kíváncsi vagyok, hogy ezek után felismeri-e az alakzatokat a kislányom az égen.

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr458803680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása