ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Simogatós könyv sk

2012. november 15. - időtetrisz

Egy ideje csírázgat itthon a könyvek iránti érdeklődés, ami egyelőre a lapozgatásban és a mutogatásban mutatkozik meg, mesét még nincs idő végighallgatni. Éppen ennyi ideje foglalkoztat engem is valami fogdosni, lapozgatni való könyvféleség elkészítése. Az első könyvecskéhez néhány itthon fellelhető anyag és kemény karton kellett. A gobelint egy barátnőm anyukája nyomta a kezembe, eddig a gyerekszoba falát díszítette, most levarázsoltam a falról. A többi anyag is itthon összekukázott maradék, persze egy exkluzív, ajándékba (karácsonyra például) készítendő darabhoz érdemes egy hobbibolt polcain is körbenézni, izgalmas dolgokat lehet találni. Mivel nálam ez csak a prototípus volt, ez egyszer megelégedtem valami egyszerűvel.


A technika nem volt bonyolult, a kemény kartonlapok közepére sniccerrel négyzet alakú ablakokat vágtam. 


Két kartont összeragasztottam, közéjük kerültek az anyagok mindkét oldalra. Vásárláskor egy kemény karton választottam, ami hiba volt, alig tudtam összeragasztani az oldalakat, főleg azoknál, ahol vastagabb volt az anyag. Egy vékonyabb, rugalmasabb példány biztosan engedelmesebben viselkedik. Megkockáztatom, a csomagoló karton (nem tudom, hogy hívják) a legjobb hozzá: elég erős, viszont könnyebben vágható, ragasztható. A kész oldalakat két helyen kifúrtam egy csavarhúzóval, és egy zsineggel összekötöttem, hogy lapozható legyen, így egyszerűen cserélhetőek, vagy akár bővíthetőek az oldalak.


A karton szabadon díszíthető, színezhető. Erre most nem fordítottam nagy gondot, néhol színeztem kicsit, néhol nem. Bevetettem viszont az öntapadó tapétát. Jobb oldalon egy puha, velúr hatású madár és szintén ilyen anyagból zöld háttér látható.

A borítón egy gobelin elefánt, aztán a kocka és a velúr...
...és a kis kocka a durva dörzspapír mellett....

...na meg a puha kék velúr.
További posztok a témában
Adventi naptár tojástartóból
Mókakönyvek 2.
Mókakönyvek 1.
Herbáriumkészítés a gyerekkel

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr1008802624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása