ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Epres csokitorta - jelmez

2013. január 28. - időtetrisz

A két és fél éves kislányom a világ legtermészetesebb módján jelentette ki, hogy a farsangon epres csokitorta akar lenni. Olyan ingathatatlan volt elhatározásában, hogy nekiálltam. Kitalálni bonyolultabb volt mint elkészíteni. Az azóta eltelt két évben állandó gyerekszoba kellékké avanzsálódott az epres csokitortánk.


Kellékek: Egy, a torta alapját adó polifoamdarab, a polifoamdarabot teljesen befedni képes csokiszínű anyag, gatyagumi, tű, cérna, szaloncukor rögzítéséből megmaradt drótok és néhány, az eper színeinek megfelelő filc- vagy egyéb textildarab.
Az első lépés a polifoamok kiszabása: szükség lesz egy, a torta tetejét képező körre, és egy, a kör kerületének megfelelő hosszú darabra. Ez adja majd a torta magasságát. A körbe egy kisebb kört kell vágni, hogy beleférjen a gyerek, aki mintegy szoknyaként fogja hordani az egész hóbelebancot.


A polifoamok kiszabása után a csokibevonat következik. Én varrógéppel varrtam rá az anyagot a polifoamra, de kézzel is rá lehet könnyen öltögetni. Ráadásul komoly sikerélmény, mert az anyag szépen rásimul a polifoamra: mint a tortabevonó.


A képen nem ez látszik (két éve még nem blogoltam, így nincsenek fázisfotók), de most még csak két darabban van a torta teteje és a torta alja. Szükség van egy harmadik barna textildarabra, ami ami nem más, mint egy szoknyácska, amelynek az egyik fölső felét begumizzuk, hogy tartsa a gyerek derekán, az alsó felét pedig hozzávarrjuk a torta tetejét képező lukas kör belső karimájához.


Ezek után a polifoamot összetűzdeljük: én egyszerűen kis drótdarabkákat szúrtam át és hajlítottam meg, úgy rögzítettem egymáshoz több ponton a két polifoamot. Lehet, hogy egy komolyabb tűzőgép is viszi az egészet, de ha visszariadunk a dróttól, öltögetni is lehet. A torta kész, már csak a marcipán hiányzik. Azok megfelelő színű filcekből készültek.


És most jön a ráadás. Mert olyan kívánatos a torta, hogy úgy tűnik, nem is kell hozzá gyerek. Hát itt a tévedés: a gyerekre sárga garbót és sapkát húzva ő lehet a gyertya a torta közepén.

Témába vág
Letölthető álarcok 1.
Letölthető álarcok 2.

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr698802750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása