ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Járdakréta saját kezűleg

2013. február 22. - időtetrisz

Bár a bolti sem drága, ha már ráéreztünk a saját kezűleg gyártott dolgok ízére, érdemes nekiállni a járdakrétának is. A hó miatt csak a gangon tudtuk kipróbálni, de nagyon reméljük, hogy jövő héten végre jöhet már egy flaszterpróba is.

A járdakrétához gipsz és tempera kell, de én most ételfestékkel csináltam, mert tempera épp nem volt itthon, ezzel is működik. A külföldi oldalak "plaster of paris" gipszet emlegetnek, ami magyarul az alabástrom gipsznek felel meg. Modellgipszet használtam (245 forint volt 1 kg), amit egy sima festékboltban vettem. A kettő között állítólag az a különbség, hogy míg a modellgipsz fehér és nem kőkemény, addig az alabástrom elefántcsont színű és kőkemény. Mindkettő jó. A forma ezúttal egy-egy WC-papír guriga lett, de egy levágott végű félliteres flakon is jó lehet.
A földre háztartási csomagolópapírt terítettem, hogy nem legyen minden gipszes. Egy műanyag vödörbe saccperkábé kimértem egy gurigának megfelelő gipszet, és vízzel hígítottam, amíg a pudingszerűnél eggyel folyósabb nem lett. Negyed óra múlva kivehető a formából. Ez nagyon egyszerű, mert a guriga közben kicsit átázik, így könnyedén szét lehet fejteni és kivenni a krétát.
A leírás alapján az általam használt gipsz 6 perc után kezd kötni, ezért gyorsan kellett csinálnom, ami a zöld színűnél nem sikerült, ezért nem tudott szépen befolyni a gurigába a cucc. Göcsörtös lett, de abszolút használható.
Az "elrontott" darab
Íme a végeredmény:
Ti mit szoktatok rajzolni a járdára?

Témába vágó posztok: Bébifesték tejszínből Fürdőkréta Egyperces bébifesték

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr148802852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ágnes 2013.02.24. 15:41:53

Virágokat, koszorúban. Meg csigát, a kisfiam kedvéért. :-)
süti beállítások módosítása