ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Bébifesték tejszínből

2012. november 06. - időtetrisz

Milyen a jó bébifesték? Krémes, színes és egy kicsit sem káros az egészségre. A színes latyakkal való első találkozásra még a lisztes céklafesték is abszolút megfelelő volt, de tovább akartam fejleszteni, mert állagra túl hígnak bizonyult, ami egy, a mázolást magasabb szinten űző tizennégy hónaposnak már nem elég érdekes. Vagy legalábbis azt gondoltam. Kellett valami jól kenhető krémes dolog, amiben rendesen oldódnak a színezők. Erre a fontos feladatara a főzőtejszínt éppen megfelelőnek találtam. Sűrű és krémes, nem káros az egészségre, ráadásul hófehér, ezért jól színezhető.

Na, de milyen természetes anyaggal színezzünk? A cékla egyértelmű volt (egy picit lereszeltem és a reszeléket kinyomkodtam), a többi adta magát. Szoktam szappant készíteni, az ahhoz használt itthon fellelhető kétféle színezőanyagot, a zöld spirulinát és a barnás-narancssárgás annatto port használtam, mindkettő természetes növényi színezék. A sárgát kurkumával kutyultam, de csinálhattam volna még egy natúr fehéret színezés nélkül, illetve erős barnát kakaópor felhasználásával. Az egészhez egy kétdecis tejszín felét használtam el (mondjuk nem raktam teli a formákat), muffinsütő lett a tartója, és egy háztartási csomagolópapír a vászon. Ecsetet is adtam neki, bár többnyire az ujját használta. Az elkészítési idő maximum 5 perc volt.



Akinek nincs otthon szappanszínező, annak sem kell megválni a zöldtől és a narancstól, mert a spenót és a répa is tökéletesen alkalmasak a feladatra. A festős mókát a fürdés előtti fél órára időzítettem, így plusz zuhanyzást sem igényelt. Az alábbi képen jól látszik, milyen vidám perceket okozott:



Témába vágó posztok:
Sk gyurma
Játszd el a 3 kismalac mesét!
Varázskocka

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr908802570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2013.05.16. 15:21:22

szeretnem megkerdezni, hogy az igy keszitett remekmuvek mennyire tartosak? ha szeretnenk bekeretezni az ifju muvesz alkotasat nem fog romlasnak/bomlasnak indulni a tejszintol? :)

puszedli 2013.05.17. 21:21:04

Jó kérdés (nálunk egyelőre nem merült még fel), nem tudom, de biztosan meg fog romlani sajnos. Ha ilyen babérokra pályázik a kis művész, lehet érdemes mégis valami bolti festékkel készíteni, az biztosan tartós. Jó pacázást!

Anonymous 2013.06.16. 22:53:24

koszonom szepen :)
süti beállítások módosítása