ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Térbeli memória gyufásdobozból

2013. április 16. - időtetrisz

Egy zseniális, néhány perc alatt összerakható játék a mai vendégposzt témája. A szerző gyermekei még nincsenek hatévesek, remélem, ezzel nem árultam el túl sokat, de fontos lehet, hogy milyen korúaknak ideális ez gyufásdobozokból álló játék.

Vendégposzt by Anetta

Memóriajátékban már régóta megvernek a gyerekek. Ráadásul eleinte úgy játszották, hogy összevissza kiraktak 48 megfordított memóriakártyát az asztal közepére. Semmi katonás rend, sorok meg oszlopok. Minek? Amúgy sem tudtak még számolni, mit számított nekik, hogy hányadik sor hányadik oszlopában van a piros ruhás hercegnő a kék koronával. Persze, hogy mindig vesztettem. Később nagy nehezen rájuk erőltettem a sorokat és oszlopokat, de kiderült, hogy ettől sem lettem jobb játékos. Aztán hallottam a térbeli memóriáról, és egyből arra gondoltam, hogy eljött az én időm!

térbeli memóriajáték gyufásdobozokból

Vettem két csomag gyufát. Így lett összesen 24 gyufásdobozom. A dobozokból kiöntöttem a gyufaszálakat, és elrejtettem a kamra felső polcára. Vagy kidobtam? Már nem is emlékszem, de a kettő gyakorlatilag ugyanazt jelenti nálunk. A gyufásdobozokat összeragasztottuk: egymás mellé hatot tettünk, és egymás tetejére pedig négyet. Így kaptunk gyufásdobozokból egy 6x4-es fiókrendszert. Gondosan körberagasztottuk csomagolópapírral, hogy pofásabb legyen. Maradhat körberagasztás nélkül is, de mivel két percnél többe nem telik levágni egy csík csomagolópapírt és felragasztani az építmény oldalaira, szerintem megéri. Végül jöhet a készítés legizgalmasabb része, a megtöltés. Van 24 fiókunk, vagyis épp egy tucat különféle apróságot kell keresni a konyhában, ami belefér egy gyufásdobozba. Lehet kutatni, keresni, ötletelni a gyerekkel együtt. Mi ilyesmiket találtunk: mazsola, dió, lencse, gombok, csavarok, sárgaborsó, mogyoró, babkávé, mák, fagyöngy, hajcsat. Párosával megtöltjük a fiókokat úgy, hogy ne egymás mellé kerüljenek az azonos töltelékek, és indulhat a játék!

a megjegyzendő tárgy bármi lehet, ami elfér egy gyufásskatulyában
Kiderült, hogy a gyufásdoboz-memória, nemcsak a térbeli memóriát fejleszti: melyik sor melyik oszlopában lévő dobozt is kell kinyomni, de a finommotorikának is tesz egy apró szívességet. Nem lehet vadul nekiesni, különben kiugrik a fiók és szóródik a mák vagy gurulnak a gyöngyök. A gyufásdobozok meglepően jól bírják a strapát, ami nem meglepő, hiszen legalább annyira kinyomásra tervezték őket, ahány szál gyufa van bennük. Szóval közel 50 partira jók vagytok a gyereknél!

Jó mulatság, de nem árulom el, hogy hányszor nyertem!

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr68802982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása