ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Hatásos krém terhességi csíkok ellen sk

2012. július 30. - időtetrisz

Terhességem egyik legnagyobb parái azok a hastájéki vörös-lilás csíkok voltak. A családom női tagjait nem kímélte, gondoltam, én miért is lennék kivétel, így komolyan vettem a kenegetést. Háromféle krémet próbáltam, nagyjából mindegyik árkategóriából, de egyik sem tetszett, kilenc hónapnyi időintervallumban pedig nagy pénzkidobásnak éreztem. Inkább csináltam egyet sk. Ez bejött.

A hangsúly az egyszerűségen volt, ehhez a recepthez csak három alapanyagot kellett venni (olívaolaj van már a legtöbb háztartásban), feltéve, hogy a nulláról indulunk. A végeredmény tökéletes lett, a bőr imádja, olcsó, egyszerű és hatásos. Került bele olívaolaj, kakaóvaj, méhviasz és egy kis shea a végén. Ennyi. Különben testápolónak is kiváló, a most kutyult verzióba egy kis jázminolajat is tettem, isteni lett. Állapotosan viszont óvatosan kell bánni az illóolajokkal, egyiket sem ajánlom kenegetésre.
A recept
60 ml olívaolaj (legjobb az extra szűz, de jó a pomace is)
10 g méhviasz
4 g kakaóvaj
egy evőkanál shea vaj
Kimérem az összetevőket, gőz fölött homogénné olvasztom a keveréket a shea vajat kivéve. Ezt csak akkor adom hozzá, ha már lekapcsoltam a gázt. Ha ez is felolvadt, egy tiszta tartóba (amibe tárolni akarjuk, jó ha fedeles) töltöm és gyorsan keverem, egészen addig míg puding keménységű nem lesz. Ezennel kész, mehet a hűtőbe, kenegetés után vissza. Ez a mennyiség néhány hétig elég. Alkalmanként ennél többet nem csináltam, mert nincs benne tartósítószer (akinek van otthon, tehet bele egy E-vitamin kapszulát vagy egy kávéskanál búzacsíraolajat, egy kicsit segítenek a tartósításban). A hűtőben kicsit megdermed, de szobahőmérsékleten pár perc alatt szépen kenhető, nem marad zsíros a bőr, szépen beszívódik. Nekem egyetlen striám sem lett. Szóval hatásos is.
Méhviasz, olívaolaj és kakaóvaj: olvadoznak
Beszerzési helyek:
Olívaolaj (bármelyik élelmiszerbolt)
Méhviasz: 100 gr. 750 Ft
Kakaóvaj: 100 gr. 620 Ft
Mindkettőt a jomtom.hu oldalról rendeltem anno, de nem biztos, hogy ez a legolcsóbb. A kakaóvaj szobahőmérsékleten nem olvad fel, farigcsálni kell, ezért érdemes pasztillás kiszerelést választani (méhviaszból is). Könnyebb vele dolgozni, egyszerűbb kimérni a szükséges mennyiséget.

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr198802378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása