ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Tippek pelenkamosáshoz

2012. augusztus 10. - időtetrisz

Kimaradtak a mosható pelenkás posztok, úgyhogy bele is húzok. Következzen most a mosás. Jelentem még mindig a tetra pelenka és egy bambusz betét variációval nyomom, nem hittem benne, de továbbra is elég. Napjában körülbelül négy pelenkázás van, és tényleg nem emlékszem, mikor volt utoljára átázás.

A mosáshoz anno kettő darab fedeles vödört szereztem be, egyet a kakis, egyet a pisis pelenkákhoz. Csak használat közben derült ki, hogy simán egy vödörbe is tehetem mindkettőt, ugyanis ekkor már túlestek egy öblítésen, gyakorlatilag tisztán kerülnek a mosógépbe. Ettől függetlenül szükségem van a két vödörre, csak időközben változtak a feladataik.

Az első négy hónapban, amikor még elég volt a tetra, majd egy frottír rongyocskával kiegészítve (IKEA), belefért egy háromnapos adag kiöblített pelenka a két vödörbe. Ekkor a baba még csak szopott, az anyatejes kakis pelenkát gyakorlatilag csak le kellett zuhanyozni és mehetett a vödörbe, amibe egy löttyintés ecetet tettem, hogy ne büdösödjön be a víz. Így akár három napot is kibírt, de kettőt biztosan. Ecet nélkül már egy éjszaka után büdös. Ha a foltokra nem volt elég a zuhanyzás, akkor nátrium-perkarbonátos vízbe tettem egy éjszakára. Ez egy fehérítő só, ami forró vízben feloldódik (oxidálódik) és közben a foltokat is eltünteti. Nálam ez állandó kellék a fürdőben, de erről majd egy későbbi posztban részletesen. Egy vödörbe kb. egy fél maroknyit szoktam tenni.

A  mosási rendszeren a hozzátáplálás kezdetekor kellett változtatnom. Egyrészt több lett a pisi, másrészt a kaki kitisztítása is bonyolultabbá vált, ha hígabb volt (ha nem, akkor meg egyszerűbb). Kakiügyben sokat segített a kakifogó betét, enélkül szerintem nagyon nehéz pucolni. (Többet is kipróbáltam: Monapel, Popolini, Bambinex, mindhárom jó volt. Utóbbi kettő előnye, hogy moshatók). Szóval ezt érdemes beszerezni. A kakis pelenkát ekkor mosószappannal, epeszappannal mostam ki mielőtt az ecetes vödörben landolt. Itt megemlíteném, hogy az epeszappan nagyon jó folttisztító, de úgy tapasztaltam, a kaki azért kifog rajta.

Összefoglalva
Használt pelenka: tetra pelenka, bambusz betét
Mosószer: Frosch finom textíliákhoz, öblítés ecettel (kb egy dl kerül az öblítős tartályba)
Folttisztítás: mosószappan, epeszappan, nátrium-perkarbonát
Áztatás: kiöblített pelenkák ecetes vízben (kb. egy dl), bambusz betétek teafaolajas vízben (kb 10 csepp egy vödör vízbe)
Beszerzési helyek
Nátrium-perkarbonát: Zöldzug (fél kg 800 Ft), Azúr bolt (kimérős, olcsóbb)
Frosch mosószer - DM drogéria kb 2500 Ft
A pisi mennyiség növekedését bambusz betétekkel oldottam meg. Azért választottam, mert természetes anyag és nagyon sok nedvességet képes magába szívni. Egy baj van csak vele: nem szereti az ecetet és az enzimes mosószereket. Ezektől bekeményedik és állítólag romlik a nedvszívó képessége. Szóval nem lehetett ecetes vízbe áztatni, viszont nem akartam félnaponta cserélni a vizet, kellett valami ami csírátlanít, szagtalanít. Ez lett a teafaolaj, és itt kapott szerepet a második vödör.

Az egyikbe kerültek a tetrák és a popsitörlő kis rongyocskák, a másikba pedig a bambusz betétek és az egy szem Pop-in külsőm (amiben szintén van bambusz betét). Igaz, a teafaolaj nem bírja olyan sokáig mint az ecet, naponta cserélni kell a vizet. Bár ez nem baj, mert mostanában kétnaponta bedobom a gépbe. Van rajta egy 30 perces gyorsprogram, ezzel mosom őket. Próbáltam öko mosószert, nem jött be, már évek óta a DM-ben kapható Frosch mosószert használom, ebből a finom textíliákhoz valót, majdnem öko. Öblítőnek ecetet, ez a kis mennyiség a bambusznak sem ártott eddig.

Ha van időm, pelenkázás után öblítem, csuszatolom ki a pelenkákat, ha nincs kedvem, összegyűjtöm a napi adagot és este esek neki. Persze jobb rögtön. A tetra villámgyorsan szárad, a bambusz lassan, még a szabad levegőn is egy fél nap szerintem. Egy-két kis foltot leszámítva a pelenkáim még mindig szép fehérek.

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr238802358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sugarcandy 2012.08.10. 17:01:01

A Müllerben 2000 Ft körül van a Frosch
süti beállítások módosítása