ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Kézzel is varrható karácsonyfadíszek

2012. december 07. - időtetrisz

 vendégposzt by: Nagy Anikó

Én és a varrás, lassan egy éves a történet. Mindig is szerettem volna, de valahogy nem vágtam bele, talán most a gyerekesség, az itthon töltött idő hosszabbra nyúlása segített, nem tudom. Mindenesetre ez egy életre szóló barátság lesz, az már biztos, amióta varrógépet is kaptam, alig bírom abbahagyni. Általában minden évben készítek karácsonyfadíszeket, többféle technikát kipróbáltam már, idén nem volt kérdés, varrni fogom őket. Az első adag már kész is, közre is bocsátom.


A nagymamám tepsifogó szettet kap, amit már meg is varrtam, de maradt egy kis darab anyag, gondoltam felhasználom, így most ebből készültek a díszek. Emellett némi tömőanyagra (hobbiboltban kapható) és szalagra volt szükség. Utóbbival volt néhány köröm, ugyanis először fonállal próbálkoztam, de azt nem tudtam varrni, ezért jött a képbe a szaténszalag, viszont ezt is óvatosan kell varrni, mert könnyen foszlik.

Hozzávalók

Első lépésként kiszabom az anyagból a karácsonyfákat. Színt a színével összefogom, majd közé teszem az akasztót.


Körbevarrom, de úgy, hogy 3-4 centit kihagyok. Ezt azért teszem, hogy utána ki tudtam fordítani a megvarrt díszt. Mielőtt kifordítom, körbevágom a varrástól néhány milliméterre, vigyázva, nehogy megsértsem a varrást. Erre azért van szükség, hogy szépen kiforduljon az anyag, látszódjon a karácsonyfa formája.


Térjünk vissza az elején említett szaténszalaghoz. Sajnos megtapasztaltam, elég könnyen foszlik, ezért aki a szatént választja figyelnie kell, hogy a varrás alatt hagyjuk hosszabbra, számoljunk rá legalább egy centit. Varrás után kifordítom, kitömöm, bevarrom a rést.


Nálam most a karácsonyfa minta miatt nem kellett külön díszíteni, de ha más anyagot használunk, lehet gombokkal, flitterekkel csinosítgatni. Példaként tettem egy ilyet is a kosárkába. Ja, és nem győzöm hangsúlyozni, kézzel is bátran neki lehet esni.

Hozzávalók és árak
textil anyag - maradék
tömő anyag - méterárú bolt, de hobbiboltban is kapható (600 forint volt negyed kiló, ami kb. egy nagy zacskó megtömve)
szatén szalag - méterárú - 100/méter (elhanyagolható)

Témába vágnak:
Zokninyúl
Ponyvatáska
Varrás nélkül gyerekruha kiegészítők 

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr98802632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2012.12.07. 15:18:17

Nagyon szépek lettek. Nekem is kedvet csináltál :-)Majd a fán is megmutatod?Anna

puszedli 2012.12.09. 14:41:08

Persze, megkérjük Anikót! :)

Anikó Nagy 2012.12.10. 14:24:53

Örülök,hogy meghoztam a kedved :)Kicsit aggódom,hogy nem fog mutatni a fán tekintve,hogy zöld.Épp ezért lesz még pár színesebb anyagból :)A feldíszített fát persze majd fotózom :)
süti beállítások módosítása