ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Fürdőkréta sk

2013. január 30. - időtetrisz

A fürdőkádban használható festék egy újfajta dimenziót nyit meg a gyerekeknél. Nem baj, ha vizes leszel, nem baj ha festékes leszel, bátran lehet pocsolni, szétkenni, lemosni és újra kenni. Nálunk most készült el az első fürdőkréta. Állagában, színben és színerősségben maximálisan jól teljesített és a lemosás sem jelentett gondot.



Egyetlen ponton találtam csak gyengeséget: nagyon eresztette a színét, de ez valószínűleg azért történt, mert túlbiztosítottam, a kelleténél több festék került bele. A napokban kétféle receptet is találtam. Egyikhez sima fehér szappant kell felolvasztani, belekeverni a festéket, majd megvárni míg megszárad. Bár a képeken krétaformájúra gyurmázott alakban díszelegtek, úgy gondoltam, ez a verzió nagyon morzsalékos lehet, ezért nehéz vele festeni. 

Megérzésem nem csalt, rövidesen kiderült, hogy mimimo már próbálta, és hasonlókat tapasztalt. Én ezért most egyszerű glicerinszappant vásároltam és háromféle ételfestéket (citrom, zöld, piros). Kicsit befürödtem a szappannal, mert elég drágán sikerült hozzájutnom, majdnem egy ezrest fizettem három darabért (ennél biztosan olcsóbbat is lehet találni). Az ételfesték kb. 300 forint volt per szín, de mivel nagyon sok festéket és gyurmát készíthetek még belőle, úgy döntöttem, megérte.

A hozzávalók
A szappanokat (először kettőt) betettem a mikróba egy percre, műanyag dobozban. Ennyi idő elég is neki, hogy teljesen felolvadjon. Belekevertem a por állagú festéket. Kicsit csomós lett, és ahogy kevergetni próbáltam máris megdermedt, úgyhogy még egy körre visszatettem. 

Teljesen folyékony lesz a szappan, de gyorsan kell vele dolgozni
Fél perc múlva folyósan és csomómentesen vettem ki, ezért ezt tettem a következő zöld adaggal is: kétszer fordult a mikróban. Gyorsan kell dolgozni, mert irtózatos sebességgel dermed és akkor már nehéz bármilyen formába beleönteni. Szívecskés sütiformákba töltöttem, de a legjobb lehet az IKEA-ban is kapható hosszúkás szilikon jégtartó, ezzel olyan krétaszerű lesz az alakja is. 



Körülbelül egy óra pihentetés után szedtem ki a formákból, és próbaként nyomban fel is skicceltem egy kislányt a fürdőkádra. Erőteljes színeket produkált, meg voltam elégedve. A vizet eléggé megfogta, de a gyereket nem, és egyetlen zuhanyrózsás öblítéssel a kádról is lejött. 


Egy kicsit kevesebb festékkel biztosan ez is kiküszöbölhető valamennyire, bár a gyerekeket nem hiszem, hogy zavarná a színes víz. Próbáljátok ki, minden gyerek imádja!

Témába vágó posztok

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr328802826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

:-) 2013.01.30. 10:56:47

Amikor kicsi voltam színes vizes bázisú filccel rajzolhattam a kád mentén a csempére. Egyszerűen le lehet mosni vízzel és szappannal. Csak a fugára kell kicsit vigyázni,mert azt megfoghatja....

puszedli 2013.01.30. 17:00:55

az is jó lehet, köszi a tippet!

Anonymous 2013.01.30. 17:11:41

Hát ez irtó jó! Milyen ételfestéket használtál és hol lehet venni? Nekem csak alkoholos, folyékony van, bár talán azzal is jó.

puszedli 2013.01.30. 19:11:05

A Vámház körúti ázsiai boltban vettem (Bp., Vámház krt.-Pipa u. sarok). Volt ott is folyékony gél állapotú, de azt nem mertem, úgy gondoltam, a por jobban tud a szappannal elegyedni. szerintem egy szappanhoz elég belőle egy fél késhegynyi is. Jó kutyulást!

Mariann 2015.10.25. 21:05:51

Én megpróbáltam, de a szappan csak felhabosodott a mikroban, nem volt folyékonnyá. Olyan szilárdabb hab-féle volt. Elsőre még a szappan sem nagyon olvadozott, másodjára lett ez a massza. Mit rontottam el?:D Illetve a hozzávalók rész lemaradt a cikkben. Fejből dolgoztam. Ugye nem kellett volna hozzá víz?
süti beállítások módosítása