ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Öko nagytakarítás #1: Ablakpucolás

2013. március 21. - időtetrisz

Az utóbbi hetekben egyre többször csillantak meg a pókhálók a falon és az esőverte ablaküveg is kezdett elég kellemetlen lenni. Úgy döntöttem, itt az ideje a tavaszi nagytakarításnak. Volt itt már szó az ecet, szódabikarbóna nagyszerűségéről is, de nem mutattuk meg, konkrétan hogyan is csináljuk. A tavaszi nagytakarítás éppen jó apropó arra, hogy egy sorozat keretében bemutassam, hogyan lehet vegyszerek nélkül levezényelni egy egész nagytakarítást. Ablakpucolással indítok.

A hozzávalók
Az ablakpucolótól én régen majdnem fulladásos rohamokat kaptam, ezért is váltottam. A vegyszermentes felvonáshoz szükségünk lesz egy darab spriccelős fejű flakonra. Ez lehet a képen látható virágspriccelő is, de tökéletes egy kiürült ablakpucoló flakon vagy bármi, amivel lehet spriccelni. Ezt a víz javára egy a tíz arányban megtöltöm ecet és víz keverékével, ezennel kész is az ablakpucoló folyadék.
Így néztek ki a koszos ablakok
A dolog így zajlik: A függönyöket leszedem és forró perkarbonátos vízbe áztatom.
A koszos ablakot és a kereteket lemosom forróvizes ronggyal, és egy szárazzal áttörlöm.
Alaposan bespriccelem az ecetes folyadékkal, majd az ablaklehúzóval átmegyek rajta. Akinek nincs ablaklehúzója otthon, egy tiszta, száraz ronggyal (pl egy régi tetra) helyettesíthető.
Száraz ronggyal tisztázom és kész. Az eredmény egy teljesen foltmentes ablak, nem kell csuszatolni, tényleg percek alatt kész voltam az egésszel pedig elég koszos volt az ablakom.
Nagyon régi, de tiszta és foltmentes
A függönyt néhány órás áztatás után mosószódában mostam ki. A mosógépből egyenesen a helyére akasztottam, szép fehér és finom tiszta illata lett. A módszer egyszerű, gyors és teljesen vegyszermentes. Próbáljátok ki!

Ti is köhögtök az ablakpucolótól?

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr958802882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ami 2013.03.21. 14:29:12

Én ecetet sem szoktam használni, mikroszálas kendővel pucolom az ablakot. Az egyikkel (bolyhosabb) bevizezem az ablakot, esetleg ahol folt van, picit megdörzsölöm, a másikkal meg szárazra törlöm. Ha nagyon koszos, akkor a tiszta vizes törlés előtt mosogatószeres vízzel törlöm át.A függönyről azt olvastam, nem szabad forró vízben áztatni, mert "beleég" a kosz. Egyébként nálam is áztatás - alacsony fordulatszámú centrifugázás - lógatás a módi.

vera 2013.03.21. 14:49:09

Én kis kézi gőztisztítóval mosom az ablakot, így semmi nem kell hozzá, és még törölgetni se nagyon kell a végén, nem lesz foltos.

puszedli 2013.03.22. 13:34:26

Sziasztok! A mikroszálas csodakendőről már hallottam, de erről a gőztisztítóról még nem. Hogyan kell elképzelni? Mekkora beruházás, másra is lehet használni? Köszi a választ!

vera 2013.03.25. 17:01:44

Szia!Nekünk ez van: http://www.ebolt.hu/product103213_category121-Solac_LV1450_goztisztito.htmlNem biztos, hogy a solac a legjobb márka, sok cég gyárt ilyet, de én azért nagyon szeretem. Ablakpucoláson kívül főleg arra használom, hogy a "hozzáférhetetlen" helyekről fújjam ki a gőzzel a koszt: pl gáztűzhely bizonyos részei, WC-ülőke hátulja, radiátor bordái, csempe fugái,... Ezen kívül, amikor még a gyerekek csúszó-mászók voltam, ezzel fertőtlenítettem a szőnyeget. Néha a kanapét is letsztítom ezzel.
süti beállítások módosítása