ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Öko nagytakarítás #3: A vizesblokk

2013. április 10. - időtetrisz

Avagy a mellékhelyiség és a fürdőszoba. Vízkő, foltos csempe, szappanmaradékok, némi penész, szappangalléros kád, koszos toalett -- ilyesmikre lehet itt számítani. Ismét csak két szerrel dolgozunk, ecettel (citromsavval helyettesíthető) és mosószódával. Előbbinek vízkőoldós, fertőtlenítős, utóbbinak súrolós feladatokat szántam.

Vízkőoldás csapról: most 20 százalékos ecetet használtam, de ez csak azért történt, mert ilyet sikerült legutóbb venni. Tökéletes a 12 százalékos is, sőt, a citromsavas lemosás szintén. Akit zavar az ecetszag, bátran nyúljon ehhez.

Az én esetemben a kiindulópont:

És a végeredmény:
Súrolás: A vécét, kádat és mosdót is mosószódával súroltam ki. A vécéhez általában külön vödörben, külön szivaccsal és kesztyűvel végzem ezeket a feladatokat.

Fertőtlenítés: A szódabikarbónás súrolás, átmosás után tömény ecettel megyek rá a vécére, kádra, mosdóra, majd vízzel lemosom, szárazzal áttörlöm. Kész.

Csempe és tükör: Itt a konyhához hasonlóan egy deci ecet megy kb. 5 liter vízbe (vagy egy evőkanál citromsav) és ezzel törlöm át a csempét. Ezután csak szárazzal kell letisztázni. A tükörnél inkább papírtörlőt használj!

Penész: Erre szintén jó a tömény ecet, de teafaolajjal is neki lehet menni a penészfoltoknak. Utóbbinak jobb az illata. Ebben az esetben rácseppentek a penészre és egy szivaccsal megdörzsölöm. Az ecettel ugyanezt teszem.

Legközelebb a parketta és a fafelületek ápolása jön, kövessétek!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr658802914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vera 2013.04.10. 10:05:35

Egy saját tapasztalat ezekhez a "tisztítószerekhez": nekem az egyik fiam (az érzékenyebbik) egyszer nagyon befulladt a mosószóda-ecet elegyítése közben keletkezett gőztől. Attól még ezeket használom, de azóta - vegyszermentes háztartás ide vagy oda - a gyerekeket jól elkülönítem, ha ezekkel dolgozom és én is igyekszem a lehető legkevesebbet belélegezni.

puszedli 2013.04.10. 14:24:41

Nekem még nem volt ilyen tapasztalatom, de köszi, hogy megírtad! Infó lesz a többiek számára!

dodszy 2013.05.20. 23:31:53

Én is úgy tudom, hogy ezzel nagyon kell vigyázni: a mosószóda (meg a szódabikarbóna) lúgos, az ecet savas, és ha a kettő keveredik, gáz képződik, ami veszélyes. (Én nem is használom őket egyszerre, csak vagy-vagy.) Egyedül a lefolyótisztítás során szabad keverni őket, ott pont a gáz viszi ki a dugulást, de olyankor szellőztetni is kell.

puszedli 2013.05.21. 14:58:17

Kedves dodszy!igen, lefolyótisztításon felül nincs is értelme a kettőt egyszerre használni, csak egymás után. Utánanézek, milyen "gáz" képződik és megírom ide! üdv: puszedli

sugarcandy 2013.05.21. 20:28:06

Meg a squatkoszra! :) http://lmv.hu/node/5909 (4:10-től)

puszedli 2013.05.22. 12:24:42

Sziasztok! Megérkezett a válasz, Nyíri Zsuzsától személyesen (Háztartásunk kémiája c. könyv szerzője): ecet és mosószóda/bikarbóna találkozásakor szén-dioxid keletkezik, ami az egészségre ilyen mennyiségben ártalmatlan.

dodszy 2013.05.22. 16:41:57

ááááá :) lehet, hogy a hipó és a sósav keveredésekor keletkezik veszélyes gáz.... nem mindegy. úgy tűnik, rosszul emlékeztem. :DDDDbocsi mindenkitől!

puszedli 2013.05.22. 21:15:18

igen, az tényleg nagyon veszélyes!
süti beállítások módosítása