ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Időnyerő móka: kémiai kísérlet 3 éveseknek

2014. május 26. - időtetrisz

Úgy esett, hogy egyedül maradtam a kisfiammal a hétvégére, éppen azon a napon amikor egy jó kis takarítás volt esedékes. Ez néha probléma, néha nem, attól függ, mennyire van őkegyelmének kedve besegíteni. Sokszor megkönyörül rajtam az ég, és amíg ő elszöszöl egy-egy porronggyal, addig én látványosabb eredményeket is el tudok érni.  Néha viszont nem.

És akkor történnek olyan dolgok, hogy míg én egyik szobában porszívózok, addig kiönt valamit egy másik helyiségben. Például a felmosóvödör egész tartalmát, egy egész flakon kutyasampont a fürdőszoba közepére. Vagy viráglocsolás címén eláztatja az alattunk lakó kiteregetett ruháit. Vagy megszerzi a kencés tartómat és rúzsoz, szépen csendben. A múltkori végeredményt le is fotóztam:

20140427_174615

Gondoltam, a mostani takarítást megpróbálom olyan izgalmassá tenni, hogy ne legyen kedve külön utakra tévedni. Elmeséltem neki, hogy mindegyik helyiségben lesz egy titkos kaland. Pókháló felfedezéssel indítottunk a szobákban, ami nem volt nehéz, mert ahogy írtam, elég esedékes volt már egy takarítás. Ő felfedezte, én leszedtem, töretlen figyelemmel vett részt a felfedezésben. Mivel nem használok semmilyen vegyszert, a fürdőszobai és a WC kitakarításába is bevontam. Eszembe jutott egy játék, amolyan kémiai kísérlet az ecettel és a mosószódával, szódabikarbónával.

Emlékeztek még, hogy milyen látványosan tud pezsegni ez az egyveleg? Vagy az ecet a vízkőrétegen?

DSC_0120

Egyszerűen elmagyaráztam neki, hogy ezzel szedjük le a koszt, "hoppá, nézd csak, hogy pezseg, lepezseg az a folt. És nézd csak, ez a vízkő, ez kosz. Most ezt ráöntöm, és eltűnik. Akarsz még pezsgést? Gyere menjünk a WC-be! Én kitisztítom, aztán öntheted az ecetet és mosószódát is.

Komolyan mondom, szerintem ezek után profibb WC-pucoló lett a kisfiam, mint az apukája. Én meg végeztem majdnem mindennel, és közben nem kellett plusz kiömlött löttyöket takarítanom. Mielőtt bárki megijedne: a pezsgés közben szén-dioxid keletkezik, teljesen ártalmatlan.

Van még ötletetek takarítós kémiai kísérlethez? Alig várom!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr668803630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zöldike 2014.05.27. 02:16:31

"profibb WC-pucoló lett a kisfiam, mint az apukája" Ezen jót mosolyogtam, mert nálunk is férfimunka ez, de akinél nem ilyen evidens, az még jól félreérti. :)))))))
süti beállítások módosítása