ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Házipapucs filcből, ami kézzel is varrható - vendégposzt by Ági

2016. február 12. - időtetrisz

A filcből sokféle hasznos kis dolgot készíthetünk, volt már játék, tok, jelmez az Időtetriszen is ebből az anyagból. Most egy nagyon aranyos házipapucs következik sablonnal, amit kézzel is könnyen megvarrhatunk, a posztot rendszeres vendégszerzőnk, Ági írta.

filcpapucs_kesz_

Bár elég hideg a padló nálunk a lakásban, inkább vastag zoknit húzok, mintsem hogy felvegyem a papucsot. A fagyos vendégek ezt legtöbbször nem így gondolják, ahogy belépnek, rögtön kérnek valamit a lábukra. Ki kellett találnom valamit, ami olcsó, szép és még egy kicsit kényelmes is. Keresgéltem a neten és így találtam rá erre az ingyenesen letölthető szabásmintára, kicsit macerás a letölthetőt megtalálni, belinkelem külön ide is.

 Nem kell hozzá más, csak egy nagyobb darab 2 mm vastag filc, tű és cérna. 
alapanyag_filcpapucs
 A szabásminta alapján kivágtam a papucs alját és tetejét és plusz egy-egy akkora darabot, amire bőven ráférnek az egyes részek. Két réteg filcet használtam, hogy a papucsnak legyen tartása. Ha valakinek van vastagabb, 3 vagy 4 mm-es filc anyaga, annak jóval egyszerűbb a dolga, megspórolja ezt a lépést.
filcpapucs_
 Itt jöhet egy kis kreativitás, varrás, hímzés bármi, amivel az egyes darabokat egyedivé varázsoljuk. Én egy kisméretű textilbőr szívet választottam, ezt varrtam a papucsok elejére. 
filcpapucs_orr
 Ha megvan a díszítés, a rétegeket össze kell varrni. A második réteget nem szoktam előre kivágni, mert úgy nehezebb a varrás. Egy réteget vágok, azt ráhelyezem a másik anyagra, körbevarrom, majd utána vágom le a széleket. Sokkal szebb lesz a végeredmény, nem csúszkálnak el a rétegek.  
filcpapucs_01
 A papucs részeinek összeállításához meg kell keresni a talp és a felső rész elejének középpontját és abból kiindulva célszerű egyik, majd másik irányba végigvarrni a széleket. Én ehhez hímzőcérnát és pelenkaöltést választottam. 
filcpapucs_kesz
 Ha jól számoltam, akkor egy 90 centi szélességű filc anyagból elég fél métert megvenni egy pár papucshoz. Varrógép segítségével egy óra alatt elkészül a végeredmény pedig magáért beszél. Éljenek a fázós talpú vendégek!
 
Ági az ESKA Műhely alkotója, főleg filccel, textilbőrrel dolgozik, minimalista dekor- és használati tárgyakat készít, korábbi ajánlónkat itt találod.
 eska_varazspalca
 
Ági korábbi posztjai az Időtetriszen:
 festes_utan 
 
 DSCF8498
 

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr388804060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása