ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Hogyan tanultam meg horgolni a netről? - tippek, ötletek, tapasztalatok

2014. január 14. - időtetrisz

A Manka Műhely bloggere leírta nekünk, hogyan, milyen lépésekben tanult meg horgolni ilyen klasszul a netről:

Waldorfos anyukaként mindig is vágyakozva nézegettem az óvónénik kezei közül kikerülő csodálatos horgolmányokat…  Mikor megszületett a kislányom, elérkezettnek láttam az időt, hogy én is horgolótűt ragadjak, és elinduljak az úton. Rövid infógyűjtés után egy közepesen vastag fonallal és tűvel felszerelkezve neki is álltam a munkának. Egyszerű fém vagy műanyag horgolótűt és fonalakat nagyobb méteráru boltokban találhattok, elsőre nekem 4-es horgolótűt ajánlottak, így azt vettem és ehhez való vastagságú gyapjú fonalat.

Először az alapöltéseket sajátítottam el, amiben nagy segítségemre volt a Barka Fonal honlapja.

Itt kezdő horgolók (és kötők is) rengeteg segítséget találhatnak, az oktatás menüpont alatt horgoló- és kötő suli néven. Az első néhány lecke az alapokkal foglalkozik, amit lelkiismeretesen be is gyakoroltam. Ez néhány órát vett igénybe, főként a legeleje, hogy hogyan tartsam a fonalat, a tűt hogy se túl szoros, se túl laza ne legyen a munka. Ha már értjük az öltést, akárhol gyakorolható, akár gyerkőcökkel a játszóéren is. A horgolás ezért is remek hobbi, bárhová magunkkal vihetjük.

Szeretem ha a munkámnak van értelme, célja, ezért miután kezdtem az ujjamban érezni a lényeget, hozzákezdtem az első komolyabb feladathoz. Ez egy babasapka volt, természetesen a lányomnak, ennek elkészítéséhez segítséget egy magyar találtam, a Horgo-blogon

Itt lépésről lépésre is le van írva, hogyan készül el egy ilyen sapka:

Nem mondom, hogy zökkenőmentesen zajlott ez az első projekt, nem értettem még mindent, kellett rá időt áldozni. De néhány visszabontás, és „éneztsosemfogommegtanulni” után azért megszületett a mű valami. J Egyszer véletlenül visszafelé horgoltam, meg itt-ott eláll, de a miénk és szeretjük.

Néhány kedves ismerős megkért ezután, hogy készítsek az ő csemetéiknek is hasonló sapkákat– ezzel jócskán támogatva önmagamba vetett hitemet. Ezek a sapkák a legegyszerűbb öltéssel készültek, ami egy idő után kicsit monoton tud lenni, viszont gyors sikerélményt biztosít, mivel néhány este alatt elkészülhetünk egy tipegő méretű sapkával, amivel aztán lehet büszkélkedni játszótéren, oviban, barátok között. Szóval igazán hálás munka.

Ezután egy mély lélegzettel átnyergeltem az angol nyelvű oldalakra, mivel itt jóval több mintaleírást lehet találni. Az Barka Fonal angol-magyar horgoló szótárának segítségével igen hamar át tudtam térni a külföldi mintákra. Legszívesebben a Raverly kötő-horgoló közösség oldaláról dolgozom, itt számtalan ingyenes és fizetős minta közül lehet válogatni, és természetesen nem csak sapkákat találhattok itt meg.

Ez volt a második minta, aminek nekiestem, jó vastag pamut-len kevert fonalat használtam hozzá - pisztácia színben. Azóta is minden tavaszra készül egy a lányomnak. Egyszerűen megunhatatlan, és mivel jó kiadós a fonal, nagyon hamar készen is lehetünk vele!

[caption id="" align="alignnone" width="200"] McKinley's Closet: Spring fever![/caption]

És még egy kedvenc, magamnak készítettem hasonlót:

[caption id="" align="alignnone" width="455"] Crochet today: Floral Cloche[/caption]

Amikor már biztosabban ment a horgolás, újabb nagy falatot szerettem volna, így született meg az első SBS kendő (South Bay Shawlette), természetesen ajándékba… Ez már melósabb feladat, egy nagyobb kendő megszületéséhez sok türelemre és számolásra van szükség. De az első néhány sor után ugyanaz a séma, hosszú, hideg téli estéken remek kikapcsolódást és egy kis befelé fordulást tud nyújtani.

Végül pedig hadd szóljak néhány szót az amigurumiról. Az amigurumi kifejezés Japánból származik, és horgolt (vagy kötött) kitömött állatkákat takar. Leginkább vékony (pl. Catania) pamut vagy gyapjú fonalból, a fonal vastagságához mérten kisebb tűvel készülnek. Kellően szorosra kell horgolni, hogy a szépen ki lehessen tömni, és a tömőanyag se üssön át a réseken.

 

Innentől a fantáziátokra van bízva, a horgolás tárháza szinte kifogyhatatlan. Minden lelkes kezdőnek sok örömet  és kitartást kívánok!  Én most kötni szeretnék megtanulni…

 

Lelőhelyek:

Ha igazán jó, nem szúrós, nem műszálas fonalat szeretnék, mindig ide vezet az utam. Budapesten, a József körúton található a boltjuk, de webshop-juk is van. Nagyon segítőkészek: www.barkafonal.hu

Minőségi fonalak, könyvek, kellékek: www.1001.fonal.hu

Egyéb beszerzőhelyekhttp://www.reatex.hu/store/index.php ; http://fonalshop.hu , http://www.gubancbox.hu/

Oktatás, minták, videók:

http://www.barkafonal.hu/shop/horgolosuli/

https://www.ravelry.com/account/login

https://www.youtube.com/watch?v=eqca00LdmAc

http://www.kreativkezimunka.hu/?_i=ar&_a=25

www.horgo-blog.blogspot.hu

Ötletek, inspiráció:

http://attic24.typepad.com/

Saját oldalak:

www.mankamuhely.blogspot.com

Manka Műhely

 

TÉMÁBA VÁG:

Hogyan tanultam meg varrni a netről?

Tutorialok varráshoz a neten

Hogyan tanultam meg tűnemezelni a netről?

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr598803414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anikó Nagy 2014.01.14. 20:54:43

Én is Barkáék videóiból tanulgattam az alapokat. Csodás dolgokat rejt a youtube is. Én ezt találtam és érthetően (lassan) mutatják a mintákat. http://www.youtube.com/user/newstitchaday/videos

blagger 2014.01.14. 20:58:19

De jó, köszi, írj még, ha eszedbe jut hasznos link
süti beállítások módosítása