ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Sk: házi napvédő krém

2012. június 24. - időtetrisz

Iszonyú kánikula lett, el is utazunk, és ugyan vettem egy natúr napvédő krémet, gondoltam megversenyeztetem a házi kencét is: kutyulok egy napvédőt. Egy fizikai védelmet nyújtó, tisztán olajokból, zsírokból összekeverhető krémre gondoltam. Ezek voltak itthon, leszámítva a fizikai fényvédelmet adó titán-dioxidot és cink-oxidot, amikből csak egyiket sikerült végül megvennem.


Titán-dioxidot a bepróbált gyógyszertárak közül egyikben sem tartottak. Netről rendelhettem volna un. sunblocker port, amiben mindkettő benne van, de kicsúsztam az időből, úgyhogy maradt a cink-oxid. Nem is bántam, mert egymagában is tökéletesen véd az UVA, UVB sugárzástól és nem is szívódik fel a bőrbe.

Az olajok közül a kókuszolajat, körömvirág olajat és dióolajat választottam, fotostabilak és segítik a barnulást. Az egyiket kiválthattam volna sárgabarackmag olajjal, de inkább tartogatom valami finomságra, a dióolajból úgyis csak annyi volt már, amennyi ebbe kellett. A zsírok közül természetesen kakaóvaj és sheavaj került bele, mert ezek alapból egy kevéske fényvédelemmel rendelkeznek.

Mivel tartósítót (még E-vitamint sem, mert a patikus szerint vényköteles) nem használtam, annyit kevertem amennyit a nyaralás alatt tutira elhasználok. És miután titán-dioxidot nem kaptam, a cink-oxidból dupla adagot tettem bele. A kikevert krém finom, könnyű állagú lett, de én egy kicsit tömörebbre gondoltam, úgyhogy a végeredményt megbolondítottam egy kis méhviasszal, keményítőnek. Alig várom, hogy holnap kipróbáljam!

Recept:

30gr kókuszolaj
30gr kakaóvaj
20gr sheavaj
10gr körömvirág olaj
10gr dióolaj
2 kávéskanál cink-oxid
5gr méhviasz (opcionális, de ha szeretnéd, a kakaóvajjal együtt olvaszd fel!)
Fontos! Minden edény, eszköz makulátlan tiszta legyen!

A kakaóvajat (és a méhviaszt) gőz felett felolvasztom. Amikor már majdnem kész, hozzáteszem a sheavajat és az egészet leveszem a tűzről (kicsit érzékeny a hevítésre és könnyebben is olvad). Amint mindegyik elolvadt, beleöntöm a többi olajat, majd a két kávéskanál cink-oxidot és habverővel max. erősségen 5 percig verem. Amint kihűlt, mehet a hűtőbe. Ha lehet, itt tartsd, mert tovább eláll és keményebb marad. Ha nincs rá lehetőséged, akkor napolajra számíts :)

Tipp: Ha valakit érdekel, itt lehet kapni házi napvédő kutyuló szettet, cuki tégelyekkel, 5990 Ft-ért.

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr588802268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2012.06.29. 12:03:30

hogy vizsgázott a napkrém? :)v

puszedli 2012.06.29. 12:10:18

eddig nagyon jól teljesített, nem lettem tőle fehér és szuper finom puha lett a bőröm. persze nem napoztam a kritikus időpontban. miután kiveszed a hűtőből várni kell néhány percet, akkor lesz finom, kenhető!

blagger 2012.07.03. 21:45:49

Cink-oxidot hol szereztél?Én az Andió -tól rendelt jojobaolajas verziót kevertem ki: jojobaolaj, cink-oxid és méhviasz. Nagyon jól szuperált, senki nem égett le, állaga tökéletes:http://andio.biz/bolt/napozokrem/jojobaolajos-bio-fizikai-fenyszuros-napkrem-csomag

puszedli 2012.07.03. 22:49:37

simán a gyógyszertárban adtak!
süti beállítások módosítása