ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

A gumicukor próba

2013. január 31. - időtetrisz

Minap a házi nutella sikerén felbuzdulva nekiálltam, hogy egy másik bolti förmedvényt is házi verzióra cseréljek, leteszteljem a neten talált gumicukor receptet. A végeredményről dióhéjban annyit, nem voltam teljesen megelégedve.

A gumis édességhez mindössze kétféle alapanyagra volt szükség, megkockáztatom, nem is kell előre vásárolni, jó minőségű üdítő és egy-két tasak tortazselé vagy zselatin alapfelszerelésként is lapulhat is a hűtőben, kamrában. A terv az volt, hogy sárga és piros színű száz százalékos üdítőt használok, illetve egy almalevet, de mire nekiláttam, a hűtőből rejtélyes módon elpárolgott a piros lötty, ezért  lett a végeredmény itt most csak kétszínű. Mikor ezeket a sorokat írom még a hűtőben keményedik a keverék, kicsit izgulok.
Szóval eddig a percig így csináltam: A zseléporhoz (dr. Oetker tortazselé) zacskónként 2,5 dl üdítőt öntöttem, felforraltam ahogy kell és 3 órára hűtőbe tettem. Az általam használt receptben azt írják, szedjük le a habot forralás után a gyümölcslé tetejéről, de én semmilyen habot nem találtam a végén (talán mert nem zselatint használtam).
Forrás közben
Mikor megdermedt, kivettem, apró kockákra vágtam, majd az almalevet is összefőztem a zseléporral és nyakon öntöttem vele a kockákat (előtte kicsit hagytam hűlni). Ezzel a technikával lehet többféle színű gumicukrot készíteni.
Itt már az almaleves zselé is benne van
Reggel alig vártam, hogy benézhessek a hűtőbe. Ízre nem lett rossz, de állagra elég kezelhetetlen. A keverék rendesen megszilárdult, ki is tudtam venni kézzel a tálkából, viszont nagyon óvatosan kellett kivágnom belőle a sütiformával a kisautókat, mert könnyen szétesett, a két komponens valahogy nem akart rendesen összeállni.
Gumicukor helyett zselécukornak nevezném, mert inkább olyan nedves, zselés. Nem tudom, mi volt a baj. Talán a zselatin és a tortazselé ennyire különbözőek? Nagyon várom a gyakorlott gumicukor-készítők hozzászólásait, hátha kiderül, hogyan lehet ezt feljavítani. Előre is köszi!

Témába vágó posztok Nutella sk Csoki házilag, főzés nélkül Expressz túrórudi pohárban

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr368802824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sugarcandy 2013.01.31. 09:15:11

Puszedli, pont igy jártam, csak ezzel a recepttel: http://hvg.hu/gasztronomia/20120227_gumicukor_hazilag_recept, nem tudom eldönteni, hogy másoknak elég-e a zselés állag vagy tényleg sikerül elérni a boltitól megszokott állagot.

Anonymous 2013.01.31. 09:19:20

Én megcsináltam nyáron, minden szép lett...csak nem volt aki megegye.Egy lovastábornyi gyerek mennyiségnek nem kellett ez a csoda:(A végén a tyúkoké lett, ők megették.Remélem te nagyobb sikerrel jársz.Vikóc

tel. 2013.01.31. 11:03:13

Nekem erről a bejegyzésről rögtön a birssajt jutott eszembe, amit ősszel készítettem. Azt is lehetne formákba önteni gumicukornak és egészséges. Úgy tudom, az azért keményedik úgy meg, mert a birs nagy mennyiségű "pektint" tartalmaz...esetleg lehetne birsből csinálni, tenni bele főtt, paszírozott birsalmát :-)

puszedli 2013.01.31. 16:02:46

hm, ez meggondolandó! Igen, a birsalmasajtnak sokkal inkább van gumicukor állaga....tök jó ötlet, köszi!!!!!

puszedli 2013.01.31. 21:51:43

Kedves Névtelen!És zselatinnal vagy tortazselével csináltad? Egynemű lett az anyaga, nem esett szét?

Anonymous 2013.02.01. 07:10:21

Zselatinnal csináltam, és állagra tökéletes lett. Nem esett szét.Csináltam több színűt is, az alábbi receptet használtam:http://tucsokbogar.blogspot.hu/2010/09/gumicukor-hazilag.htmlVikóc

inga 2013.02.06. 13:55:55

én az antalvali-s reeptet próbáltam agar-agarral, de én se voltam elégedett az állaggal, inkább zselé lett belőle

puszedli 2013.02.06. 22:55:02

lehet tényleg valami magas pektintartalmú gyümölcs lesz a megoldás...
süti beállítások módosítása