ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

30 perces zsemleszerűség a'la Vegagyerek

2013. március 13. - időtetrisz

Igyekszem viszonylag egészséges dolgokat prezentálni az ebédlőasztalra, és bár nem vagyunk vegák, a Vegagyerek blogot nagyon szeretem, mert egyszerű, de újszerű recepteket kínál, csak én általában nem vegán módon készítem el őket (az amarántos palacsintáját például muszáj kipróbálnotok). Ez a hipergyorsan elkészíthető élesztőmentes zsemleszerűség reggelihez, vacsorához is tökéletes lehet. Az alapját innen vettem kölcsön, tulajdonképpen csak a liszteken változtattam, tönköly- helyett teljes kiőrlésű búzaliszt és rizsliszt került bele, illetve egy kis amarántliszt, de ez elhagyható.

Azért csak zsemleszerűség, mert nem olyan foszlós és puha a belseje (vagy csak nekem nem sikerült úgy eddig), engem inkább a pogácsára emlékeztet, de ez nem szegi kedvem. A fenti képen látható darabokhoz fele-fele arányban használtam a rizs-és teljes kiőrlésű búzalisztet, de úgy tapasztaltam, a rizslisztből érdemesebb kevesebbet tenni bele, sokkal finomabb, omlósabb és homogénebb tésztát kapunk. A végeredmény akkor ennél kicsit sötétebb is. (Az amarántlisztet csak a tápanyagtartalom felturbózásáért tettem bele.)

A recept:

500gr teljes kiőrlésű búzaliszt
2 evőkanál rizsliszt
1 evőkanál amarántliszt (elhagyható)
1 púpozott teáskanál só
3dl tej
3 evőkanál margarin (gyúráskor szoktam hozzáadni egy kis kókuszzsírt)
1 tasak sütőpor
lenmag tetszés szerint
A száraz anyagokat kimérjük és összekeverjük a tejben felolvasztott margarinnal.
ezek itt teljes kiőrlésű lisztből készültek
Homogén tésztát gyúrunk belőle, majd nagyobb tojásnagyságú gombócokat (a sütőportól nőnek egy kicsit), tojással kikenjük a tetejét, majd egy kókuszzsírral kikent sütőben 20-30 percig sütjük. A pontos idő a sütőtől függ, 20 percél már érdemes bekukucskálni. A lenmagot ki lehet hagyni a tésztából, használhatjuk csak a tetejére (mákkal is helyettesíthető). Melegen a legfinomabb, vajjal és lekvárral.

Témába vágó posztok Sütőtökös kifli Ropogós héjú kenyér

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr688802900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2013.03.13. 21:34:53

Tetszik a recept, ki fogom próbálni! :)Egyúttal szeretném megköszönni a rengeteg jó ötletet is, amit itt találtam! Nemrég fedeztem fel a blogot, de egyből kipróbáltam, és azóta rendszeresen készítem az egy éjszakás kenyeret - sokmagos változatban is - és nem csak a páromnak (meg persze nekem) ízlett nagyon, de szüleimnél is beindítottam a kenyérsütési lázat :DDe még ha számomra nem aktuális ötletről van szó, akkor is jól esik olvasni ezeket a kedves bejegyzéseket! :)Egyszóval köszönöm Nektek, hogy mindezt megosztjátok!Üdv: Csilla

puszedli 2013.03.15. 15:12:13

Kedves Csilla!Nagyon szépen köszönjük a kedves sorokat! Jól esik tudni, hogy nem hiába kísérletezgetünk! :)
süti beállítások módosítása