ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Gyors házi Sport szelet: keksz- és cukormentesen

2014. február 07. - időtetrisz

A Sport szelet hagyományos házi verziójában margarin tartja össze a porcukorral és háztartási keksszel dúsított alapmasszát. De miért ne lehetne ezt a rumos, édes, csokis finomságot megszelídíteni? A csíkos-poharas Túró Rudi után itt egy másik „édes hungarikum” egészséges, cukormentes változata: kevés hozzávalóból, egyszerűen készül. Oroszvári Kati receptje következik.

01_sport szelet

Oroszvári Katalin vendégposztja

Gyakran sütök-főzök úgy, hogy belépek a kamrámba körülnézni, mit tudok kihozni abból, amim otthon van. Ehhez persze kell egy nagy adag kísérletező kedv, és egy elég nagy kamra, hogy mindig találjak benne néhány elfeledett összetevőt. Pár napja megkívántam a sportszeletet. Anyósom hagyományos módon szokta készíteni, háztartási kekszből, tej- és cukor alapú összetevőkből, az én édes szájamhoz is túl édesen, de a gyerekek imádják, hiszen csupa csoki... A cukrot eddig is kerültem, de mostanában egyre gyakrabban próbálkozom újabb és újabb reform megoldásokkal. Előbb csak a zabkorpás receptek jöttek, kipróbáltam a tejmentességet is (tejtermékeket fogyasztunk mértékkel és gondos válogatással), most pedig a paleo recepteket olvasgatom. Keresem azt, ami nekünk jó.

Nem vagyunk érzékenyek, allergiásak semmilyen ételre, és hiszem és vallom, hogy a változatos, mértékletes táplálkozás elegendő az EGÉSZ-ségünkhöz. Szóval akadt még a kamrámban háztartási keksz, de tavaly novemberben lejárt a szavatossága, és nem vagyok oda az összetevő listáján szereplő E-számokért sem. Ment a kukába. Anyukám fájáról viszont van bőven diónk, mazsola is maradt rám pár zacskó Karácsonyról, így ezek lettek az alapanyagok.

02_sport szelet

 

Hozzávalók

4 nagyobb maréknyi dió

20 dkg mazsola

1 ek holland kakaópor

1 nagy ek kókuszzsír

egy kevés rumaroma

1  tábla étcsoki

Aprítóba tettem négy nagy marék diót, ledaráltam, utána tettem bele a 20 dkg mazsolát, ami így apróra darabolódott. Ment bele egy evőkanál Holland kakaópor, lágyítottam rajta egy nagy evőkanál kókuszzsírral, és tettem hozzá némi rumaromát.

A végeredmény egy formázható keménységű massza. Lehet édesíteni még mézzel, de én most nem tettem, mert szeretjük azt az enyhén kesernyés ízt, ami a dió sajátja. Belenyomkodtam egy kisebb tepsibe kb. ujjnyi vastagon.

04_sport szelet

Felolvasztottam egy tábla magas kakaótartalmú étcsokit (ezzel készítünk időnként csokifondue-t, és ezt teszem a házi mogyorókrémbe is), és rácsorgattam a masszára. Fél óra hűtőben és már ehető is a mi Sport szeletünk.

DSC02958_resize

Két napig csak azért tartott, mert nem engedtem egyszerre túl sokat enni a fiúkat.

DSC02965_resize

UI. Kati receptjét a héten én is kipróbáltam. Csak két dolgot szeretnék hozzáfűzni: brutálisan finom és  végzetes függőséget okozhat. Az ellenállás felesleges és teljesen hasztalan...

 

További gyors finomságok

Narancsos enerigaszelet 2 hozzávalóból

00_energiaszelet_resize

 

Édes krémes: nem tejszínhab, nem csokiszósszal

07_csoki tejszin

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr708803444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ezsébet Károlyi 2014.02.07. 11:07:27

mmmmmmm

Andrea Cselle 2014.02.07. 12:31:15

Sziasztok! Ez nagyon finom lehet! Megcsinálnám, de a mazsola nem nagyon barátja a cukorbeteg-diétának. Mivel helyettesíthetném, nincs valami ötletetek? Köszi!

mimimo 2014.02.07. 21:33:46

Kedves Andrea, ebben a receptben a mazsola az édesítés mellett a Sport szelet állagát is meghatározza, ez tartja/ragasztja össze a darált diót, ettől lesz az egész puha és omlós. Az édesítést, mazsola helyett, cukorbeteg diétában xilittel, szteviával, eritritollal tudod megoldani természetes módon (vagy amit egyébként is szoktál használni), a puhítást, összetartást pedig pl. a kókuszzsír adag növelésével, illetve még esetleg egy kevés semleges ízű almapüré hozzáadásával. Pontos arányokat nem tudok írni, de ha érdekel, jövő hétre kikísérletezem :) Kérlek jelezz vissza, ha esetleg ettől függetlenül is elkészíted, magad kikísérletezve az arányokat.

Andrea Cselle 2014.02.07. 21:48:00

Nagyon köszönöm, szerintem meg fogom próbálni, és megírom, hogy sikerült! :)

Szabo Zsuzsa 2014.02.09. 12:44:05

Nagyon nagyon finom! Kostolva es beleszeretve;)

Ujcz Ági 2014.02.20. 11:52:31

Mazsola helyett datolyával is lehet édesíteni, mi is nagyon szeretjük, jó kis recept!
süti beállítások módosítása