ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Gyors, de nem junk #8: Almás-zabos palacsinta

2012. október 26. - időtetrisz

Egy ideje izgat, hogyan lehet a megszokott ételeket egészségesebb beltartalommal elkészíteni. Mimimo receptjei mellett a hozzátáplálás hozta el ezt a nagy áttörést, amikor a korábbinál közelebbi kapcsolatba kerültem a gabonapelyhekkel, a kölessel, az amaránttal és a zabkorpával, mert nem akartam dobozos, vízzel hígítható pépeket adni a kisfiamnak.

A zabkorpa különösen nagy felfedezés volt, gyümölccsel és natúr joghurttal tökéletes tízórai, de kiváló búzadara helyettesítő a túrógombócba is. A minap palacsintát sütöttem és eszembe jutott, hogy egy gyerekes ismerősöm emlegetett egyszer zabos palacsintát, éppen itt volt az ideje a kipróbálásnak. Liszt helyett zabkorpát tettem a tésztába, és mivel az egyik nagypapának hála, szert tettünk egy doboz édes bio almára, abból is reszeltem bele. Első lépésként habosra vertem három tojást, majd beletettem a zabkorpát, tejet, kis sót, az almát és egy kis fahéjat. Ezt apró lyukú reszelőn reszeltem le. A legvégén egy teáskanál nyírfacukor is került bele.

 Hozzávalók
10 evőkanál zabkorpa
3 dl tej
2 tojás
egy csipet só
egy tk. nyírfacukor
kókuszolaj v napraforgóolaj
egy közepes édes alma
fél mokkáskanál fahéj

A zabkorpa és az alma miatt ez a tészta elég sűrű, nem lehet olyan vékonyra sütni, mint mondjuk sugarcandy crepes-jét, és ne is akarjuk, ha a sikerélmény a cél. Ezt már láttam az elején, ezért nem is próbáltam meg a serpenyő széléig önteni a tésztát.

A közepére ment egy szedőkanálnyi, amit kicsit meglapogattam, és szépen egyenletesen sült, egyet sem rontottam el. Kókuszolajjal sütöttem, de persze a napraforgóolaj is tökéletesen megfelel, ha az előbbi nincs otthon. Amikor kész az egyik oldal, szépen siklik a teflonon, könnyű megfordítani. Mivel kicsit vastagabb, mint a hagyományos, nem is próbáltam meg feltekerni, megkentem a feltéttel, úgy ettük.

És elérkeztünk a feltéthez. Nem akartam a lekvárt, még kevésbé szerettem volna nutellával tönkretenni. Végül a legegyszerűbb és legegészségesebb variációt választottam: az édes almából reszeltem újra egy keveset és azt kentem rá, isteni lett.

Ezen felbátorodva elővettem a hűtőben kallódó érett szilvákat, nyakon öntöttem egy evőkanál joghurttal és botmixerrel összekutyultam. Pazar lett a palacsintához (magában is). Ebből a mennyiségből körülbelül 10 darab palacsinta jön ki. Úgy tapasztaltam, a zabkorpa többféle méretben is kapható, van nagyobb és apróbb szemcséjű is. A palacsintához érdemesebb nagyon finomra őrölt verziót venni (pl. ezt a DM-ben lehet kapni, 900 forint).

Témába vágnak még

Csoki főzés nélkül

Puha keksz 2 hozzávalóból

Változatos lepény maradékokból

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr758802520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása