ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Tojásfestékek a kamrából

2013. március 15. - időtetrisz

Tojást festeni természetes anyagokból is lehet, bár az élénk színeket ebben az esetben el kell felejtenünk. A kamrából összenyalábolt "festékekkel" színezett tojások nagyszerű alapot jelenthetnek a további pingálási, díszítési kísérleteknek. 4 éves kortól a gyerkőcök is lazán bevonhatók a dologba.

Céklával, kurkumával, algaporral és kávéval színeztem főtt tojásokat. Előtte mosogatószerrel lemostam, majd ecetes vízben áztattam kicsit, hogy jobban fogják a színek.
Forró vízben oldottam fel a kurkumát és az algaport, majd beletettem a tojást. Egy csepp ecet is ment mellé, hogy fixálja a színt. Főztem egy jó erős kávét, abba is tettem tojást és ecetet. A céklás tojásokat forraltam a céklával, de utólag talán jobb lett volna ezt is áztatni, mert inkább barnás, mint céklaszínű lett, bár a rusztikus mintája nagyon tetszik. Jó, ha egy napig áztatod.
Íme, a végeredmény!

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr938802890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása