ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Mosható pelenka – A tetra pelenka és a betétvariációk

2012. június 05. - időtetrisz

Agyaltam, hogyan is kellene folytatni ezeket a mosható pelenkás posztokat, és arra jutottam, hogy a felkészülés után belevalóval kezdem. Nálam ez ugye a tetra volt, később betéttel megtoldva.

Nekem nagyon bejött, kb. az első négy hónapban nem is kellett más, a három óránkénti etetések után elég volt cserélni. A 30 darabos szettel elvoltam 3 napig, körülbelül ennyi időnként kellett bedobnom a gépbe az ecettel meglöttyintett vizes vödörben ázó kiöblített pelenkákat (a mosásáról majd később). Nyilván egy profi all-in-one pelus, vagy egy erre a célra gyártott belsővel ellátott külső sokkal több ideig bírja átázás nélkül, de a gondos anyuka úgyis cserél az etetések után, nem? Ezen az alapon nekem mindegy volt, hogy 6 vagy 3 óráig bírja.

A mosható pelenkát mosni is kell, és ez az a része a dolognak, ami miatt különösen örülök, hogy ezt a típust választottam. Nem igényel különösebb gondoskodást - mint mondjuk a bambusz (ami egyébként jó választás későbbre, mert iszonyú sok folyadékot képes magába szívni). Bármilyen mosószerrel mosható, kibírja a 90 fokot is (bár én az 50 fokos, félórás gyors programmal mosom mindig,) és hiper gyorsan szárad mivel alapvetően egy vékony anyag. Míg a bambusz betéteimből szinte csavarni lehet a vizet, ezeket már vígan szedhetem le a szárítóról.

És hogyan rakom a gyerek alá? A tetrát többféleképpen is lehet hajtani...
Én egy háromszög alakú hajtogatást használok, a következőképpen csinálom: Kiterítem a négyzet alakú tetrát, az alsó két csücskét összefogom, és elkezdem felfelé húzni, egésze addig míg a felső részéhez nem hajtom. Az oldalt megmaradt részt pedig kb. két hajtással középre hajtom. Nekem ez így érthetetlen lenne, úgyhogy íme az illusztráció:

Itt fekszik kiterítve
A két alsó csücskét összefogva húzom a felső részig
A felhajtással létrejött négyzet alakú rész behajtva...
...lesz a baba lába között
Erre nálam (mivel a kisfiú már sokat pisil) egy bambusz betét és egy kakifogó többször mosható betét kerül. Ezeket itt szereztem be. (különben minden hónap első hétfője zöld hétfő, ilyenkor nem kell szállítási költséget fizetni!)

Ha már a betétről is szó esett, essen egy kicsit bővebben. Ha az ember tetrát használ (egyébként is), egy idő után muszáj beszerezni. Én először az ikeás frottír törlőrongyokkal kezdtem, ezeket nem erre találták ki, de tökéletesen megfeleltek. Sokat beszívnak és lehet nyúzni őket, pont azt szeretem bennük, amit a tetrában. Szinte mindegyik gyártó (és ezekből egyre több van) árul nedvszívó betéteteket, van poláros, selyem, kender, plüss, árban kb. 600 Ft-3000 Ft-ig).

A középső a bambusz
Én a  bambuszt választottam, mert erről azt olvastam, hogy nagyon sok folyadékot képes magába szívni. Hát ez igaz is, érdemes erre beruházni (Little Comfort, 750 Ft/db, de ebből is többféle van), a többihez képest árban nem is vészes. Egyelőre ezeket variálom.

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr308802298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsóka 2013.10.07. 12:28:42

Szia!Abban tudnál tanácsot adni, hogy hol szerezted be az általad legjobban nedvszívónak ítélt tetrákat?Előre is köszönöm! Zsóka

puszedli 2013.10.11. 10:17:31

Ez a cseh tetrapelenka, szerintem bármilyen bababoltban lehet kapni. A csomagolásán feltüntetik, hogy cseh tetra (vastagabb, erősebb mint a kínai, ránézésre is látszik, hogy ez minőségi). Ez jó alapot jelent a későbbi betétekhez. (mert ez csak az első időben elég csak úgy magában, aztán el kell kezdeni turbózni betétekkel). Remélem, segítettem, szólj, ha még van kérdés! Puszedli
süti beállítások módosítása