ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Megbízható zöldségek és gyümölcsök lelőhelye

2012. július 21. - időtetrisz

Mióta gyerekem van giga nehéz, hogyan szerezzek egészséges, megbízható, nem szétvegyszerezett neadjisten, bio zöldségeket és gyümölcsöket. Oké, hogy vannak megbízható termelők a piacon, de csak szombaton vannak kint, én meg galád módon nem szeretem a szombat délelőttöt mindig piacozással tölteni, a gyerek sem bírja még. A biopiac szintén szombaton van és messze, kocsi meg nincs....csak néha sikerül eljutni.

Kutakodtam, hogyan tudnám megkönnyíteni a dolgom, ezen a ponton futottam bele a Szatyor Egyesület közösségi kezdeményezésébe. A csapat közvetítésével (teljesen önkéntes alapon csinálják) biotermelőktől vagy minősítő pecséttel nem rendelkező, de vegyszermentesen termelő gazdáktól (a pontos nevet is feltüntetik, tehát beazonosíthatóak) lehet vásárolni hétről hétre. Minden héten adott idényzöldséget (gyümölcs is van, de ritkábban) lehet rendelni. Mivel ez egy közösségi vásárlási kezdeményezés, ahhoz, hogy vásárolj, aktív közösségi tagnak is kellett lenned, két próbavásárlás után csatlakoznod kellett az egyesülethez (ha továbbra is szerettél volna vásárolni). Illett néha önkéntes munkával segíteni (rendelésekkel kapcsolatos adminisztráció, átvételnél, csomagolásnál segítség stb), emellett sok-sok szemléletformáló programon is részt lehetett venni. Szuper dolog, de én ezt időben sajnos nem tudtam vállalni.

Májustól viszont változtak a dolgok. A csapat már azoknak is lehetőséget ad a vásárlásra, akik nem tudnak aktívan részt venni a dolog közösségi részében, nem egyesületi tagok, viszont szeretnének megbízható alapanyagokat vásárolni fair trade módon. (Akinek van ideje többet foglalkozni vele, érdemes csatlakozni, mert a 10 százalékos kedvezményen felül, a közösségi, szemléletformáló programokon is ingyen vagy kedvezményesen lehet részt venni és sok hasznos dolgot tanulni.)

Hogyan tudsz rendelni?

A rendelés egy regisztráció után az egyesület oldalán adható le, egy webshopszerű felületen. Látod, hogy adott héten mit, mennyiért tudsz venni, kiválasztod a mennyiséget, leokézod, kapsz egy visszaigazoló mélt a rendelt árukról és az összegről, aztán átvételkor fizetsz. Az egyszerűség kedvéért adott napon rendelhetsz és veheted át az árut! Ez fontos, én többször is lecsúsztam, a kedd reggeli nyújtózkodás közben esett le, hogy elfelejtettem rendelni.....A helyszínen névre szólóan összekészítik a dolgaidat, kedvesen segítenek, együtt átnézitek, hogy minden megvan-e. Profi módon a neved mellé a rendelésedet is odatűzik. Ez azért szuper, mert előfordul, hogy valamiből mégsem érkezett, így le tudjátok húzni a fizetendő listáról. Az árak körülbelül a biopiac szintjén mozognak, mutatóba néhány adat: répa 300/kg, uborka 330/kg, főzőtök 310/kg, cukkini 350/kg, padlizsán 430/kg, paradicsom 450/kg, tej 1.5 l/360. Szerintem nem vészes, én a múltkor 250-ért vettem egy csokor répát a sima piacon....

Rendelés minden héten hétfő este 10-ig.
Átvétel csütörtökönként két helyen:
Szatyorbolt, Bp., VIII. ker., Gyulai Pál utca 12. délután 4 és 8 között
NOHA Stúdió, Bp., XIII. ker., Pozsonyi út 12, délután 5 és 8 közöttMájustól nemcsak a vásárlási lehetőség nyílt meg bárki számára, hanem a Szatyorbolt is (cím fent), ahol a tartós élelmiszerek rendelés nélkül is folyamatosan vásárolhatók.  Nyitva tartás: K, SZ, CS, P 16-20h-ig.  Nem mellesleg itt tartják a programokat is, egy igazi közösségi tér lesz belőle

Miket lehet rendelni?
Idényzöldséget és gyümölcsöt (ebből mondjuk ritkábban), tejtermékeket (sajtból giga választék van) kenyeret, liszteket, fűszereket, teákat, tojást, egy-két fajta olajat és késztermékeket mint mondjuk gyömbéres chiliszószt, részletek a Szatyor Egyesület honlapján. Nekem épp most lett paradicsomom, padlizsánom, paprikám, édesköményem, chiliszószom, tökmagom ésatöbbi. A lecsópaprikából már csináltam is egy brutál lecsót....jó lett. Szatyrozzon mindenki!
Plusz infó
 
Vidéki Szatyor közösségek:

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr768802310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása