ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Maradék nélkül: répás narancsgolyó - vendégposzt by Gica

2016. december 06. - időtetrisz

Életforma, szemléletmód, spórolás, ételmentés... Ami régen kvázi természetes volt, hogy kaját nem dobunk ki (sőt, lehetőleg semmit, ami még jó lesz valamire), kezd újra kiemelten fontossá válni, egyre többen, akár szervezetként, akár egyénileg próbálják mindenféle úton-módon, csatornán hangsúlyozni ennek fontosságát. Mi is próbálkozunk itt az Időtetriszen, újrahasznosítással és maradékmentes konyhai lehetőségek bemutatásával is. Most következzen Gica tippje, mit lehet kezdeni a lépréselőben maradó anyagokkal.
preseltmaradek_golyo.jpg

 

Azért is külön örültem Gica ötletének, mert ugyanilyen helyzetben vagyok évek óta, mióta gyümölcsöt préselünk (sajnos csak időnként, mert ennyi darabból álló cuccot elmosni érdekes módon senkinek sincs kedve és tényleg vagy 15 különböző szűrőt, tálat, fedőkét kell összetetriszezni, mire működőképes lesz). Max. sütitésztába dobáltam bele minden maradékot, de nem volt az igazi. Ez viszont remek lesz:

Amikor megvettem a lassúprést, sokáig gondolkodtam, mihez kezdjek a kifacsart rostokkal. Mivel lehet komposztálni, nem volt gond, ha esetleg nagy mennyiségű "szárazanyag" keletkezett, de azért nem hagyott nyugodni a kíváncsiság. Hiszen a növények íze megvan ezekben is.

Először egy müzliszelettel próbálkoztam, nagy sikert aratott. Másodjára zöldséglevet készítettem, az abból visszamaradt részekből ételízesítő-féle lett lefagyasztva. Krémlevesnek tökéletes, hiszen úgyis elturmixolom a végén. Legutóbb répás narancslevet készítettem, és miközben ment a prés, eszembe jutott, hogy van itthon darált keksz, mi lenne, ha vajjal, kevés mézzel és sok fahéjjal összegyúrnám, mint egy kókuszgolyót, a végén pedig holland kakaóba forgatnám. Mivel a lányaimnak is tetszett az ötlet, kivették a kezemből a tálat, és ők gyúrták a golyókat. Egy csipet sót is tettem bele, természetesen. A kész golyókat a hűtőbe tettem, hogy a vaj visszakeményedjen. Reggeli után el is fogyott az összes, aminek nagyon örültem, mert ezek élő ételek, hamar romlanak. Legfeljebb 2 napig tárolhatók hűtőszekrényben.

További maradék nélkül-témájú posztjainkat itt találod.

 ☆   ☆   ☆   ☆   ☆   ☆   ☆ 

Ha tetszett a poszt, kövesd a Facebookon is az Időtetriszt!

Megjelenés, hirdetés, játék ügyében kérlek írj az idotetrisz @ gmail pont com címre.

Follow my blog with Bloglovin

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr112027329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása