ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Újrahasznos jegyzetfüzet-tutorial a Cellux Csoporttól

2012. november 30. - időtetrisz

Újrahasznos karácsony sorozatunkban eXtraSmall gyerekrajzos csomagolópapír-tutorialja után máris itt a következő, újrahasznos papírból készült jegyzetfüzet a Cellux Csoporttól, ami egyedi karácsonyi ajándék is lehet. Végre értelmesen és kreatívan kezdhetik második életüket az otthoni-irodai fecnik, papírmaradékok, nem mellesleg iszonyú jól néz ki. Jegyzetfüzet gondolatoknak, jegyzeteknek, titkoknak.

Az egyik prototípus
 1. a begyűjtés: Otthon, a munkahelyen begyűjthető, az egyik oldalán már használt A/4-es irodai papírok kiváló alapanyagok.
2. a méretre vágás: Tetszés szerint. Ügyeljünk rá, hogy a lapok tiszta, üres oldala mindig felfelé nézzen. A lapokat vágjuk vagy vágassuk egyenlő méretre. Körülbelül egy centimétter magas köteg alkosson egy füzetet.
3. lépés a lapok lyukasztása: Hagyományos iratlyukasztóval két ponton tudjuk kilyukasztani a lapokat. Figyeljünk arra, hogy a lyukak mindegyik lapon ugyanoda essenek. Annyi lapot lyukasszunk át egyszerre, amennyit a lyukasztó még könnyen elbír.
Az első 3 lépés. Kattints rá!
Ezekre lesz szükséged:
Félig használt papír
fedőlapnak való keményebb anyag
2db szegecs
vonalzó, olló/sniccer
Papírlyukasztó
kalapács
Az utolsó lépések. Kattints rá!
4. lépés a borító és a hátlap készítése: A füzetet érdemes valamilyen keményebb anyagból készült fedéllel és hátlappal strapabíróvá tenni. Erre sokféle hulladékanyag alkalmas: tejesdoboz, képeslap, régi fénykép, kartondoboz vagy bármi, amit erre érdemesnek találunk. A fedőlapokat vágjuk 2-3 milliméterrel nagyobbra, mint  alapokat, és lyukasszuk ki őket a belívhez igazodva.
5. lépés a szegecselés: A lapokat és a fedőlapokat rakjuk sorba és a széleket igazítsuk egymáshoz. A szegecseket kézzel is összepattinthatjuk, de pár kalapácsütéssel meg kell erősíteni ezeket. A szegecseket (bőr- és cipőkellékesnél kapható) kiválthatjuk ragasztókötéssel, milton kapoccsal vagy spirálozással is.
Haladók extra díszítéssel is próbálkozhatnak. Íme néhány, Kismarty-Lechner Zita ötletei közül.
Kattints!
Kattints!
Témába vágó posztok:

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr988802656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ami 2012.11.30. 11:18:12

Nekem is van újrahasznosított jegyzet füzetem :) Én A4-es egyik oldalon használt lapokat spiráloztattam a rövidebb végükön. Ha az ember csak egy helyen használja (pl. munkahelyi megbeszélések, így mindig az irodában van), nem is kell rá kemény fedőlap. Táskában hordásnál viszont igen, mert könnyen leszakad az eleje-vége.

puszedli 2012.11.30. 12:01:35

és te is ezzel a technikával készítetted?

Ami 2012.12.03. 15:11:42

Nem tettem rá vastag borítót. http://kemalamal.blogspot.hu/2011/04/jegyzetfuzet.html Nem is bírja a táskában hordást...

Anita 2012.12.14. 15:54:21

Szegecs után keresgélve, akadtam a krea dobozomban ezekre:http://www.budaikreativ.hu/milton-kapcsok/1964-milton-kapocs-n-tis-the-season.htmlÉn ezt használtam a rögzítésre.

blagger 2012.12.14. 23:02:26

Fúúú, ez nagyon vagány. Nekem elég nagy tortúra volt a hagyományos szegecsek beszerzése: kunyeráltam egy cipésztől, aki pont 4 db-ot adott, és persze az egyiknek a párja rögtön el is kallódott. Most csendben irigykedem, hogy nem is tudtam az afféle tárgyak létezéséről, amit most mutattál...

Anita 2012.12.14. 23:34:39

Én is csak véletlenül akadtam rá, nem rendeltetésszerűen használtam.A szegecsek nekem némi örömöt okoztak, mert a konyhámban a kispolcomon véletlenül találtam egy párt. Nem tudom hogy került oda, de akkor gondoltam, h csak akad még egy pár vhol, hogy készíthessek egy füzetet. Találtam is néhányat, amiket kabátokhoz, ill. ruhákhoz adhattak kis zacskóban pót szegecsnek.Uh több füzet is készülőben, szegecsekkel, milton kapcsokkal :).
süti beállítások módosítása