ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Dobj öt gesztenyét a mosógépbe! - mosópor helyett

2014. szeptember 23. - időtetrisz

Már korábban írtunk egy verziót arra, hogyan lehet gesztenyét mosószerként használni. Most a világ legegyszerűbb felhasználási módját mutatom be. Nem akartam hinni a fülemnek. Kipróbáltam, teszteltettem a barátnőimmel is. És...

Jelentem, sikerült. A recept ennyi: fogj 5 db vadgesztenyét, este dobd be vízbe, hogy ázzon, mielőtt pedig bedobod a mosógépbe, vagdosd be a héját, és tedd egy kis zsákba (zokniba). Öblítőnek pedig használd, amit egyébként is (én ecetet és illóolajat szoktam). Nincs gesztenyepucolás, nincs főzés, nem romlik meg, egész évben eláll a most megszedett gesztenye valami jól szellőző zsákban fellógatva.

A barátnőmmel úgy döntöttünk, hogy

  • nem baj, ha leforrázod a gesztenyét, amikor az áztató vízbe rakod;
  • ha bizalmatlan vagy, és mégis hámoznád, akkor reggelre ez az áztatás miatt könnyen fog menni;
  • tesztelheted úgy is, hogy előre bevagdosod a gesztenye héját;
  • biztosan nem ártasz vele, ha felnégyeled a gesztenyét.
De ismétlem, mi azt tapasztaltuk, hogy mindez már úri huncutság, mert a gesztenye tökéletesen funkcionál a fent leírt egyszerű módon mosószerként.  Még azt vizsgálgatjuk, hogy a barna héj színe kioldódik-e valahol, de sem forrázáskor, sem áztatáskor, sem a ruhákon nem láttuk ennek nyomát. Minden esetre az idén csak annyit gyűjtöttünk, hogy a színes ruhákhoz legyen egy évre elég gesztenyénk.

 

Témába vág

Pofonegyszerű dezodor sk

Fülmelegítő sapka házilag

Sós orrspray házilag

Proetz-kezelés avagy arcüreg-átmosás tb-re

A fehérítésen túl: mire jó a perkarbonát?

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr758803774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nikoletta Lois 2014.09.23. 10:48:56

Sziasztok! Hány fokon lehet, illetve érdemes vele mosni? Köszönöm: Niki

Mónika Baricsa 2014.09.24. 20:07:08

Ez a mi mosódiónk? :)

Bibi 2014.09.24. 22:02:16

Kipróbálom, remélem nem csalódok.

Zsóka Csapóné Kiss 2014.09.25. 08:15:27

Köszönöm !

blagger 2014.09.25. 10:17:43

HAhó, mi 60 fokon mostunk eddig vele, de szerintem próbálkozz bátran.

Imre Kócsi 2014.09.25. 12:41:23

Most komolyan mondjátok, hogy a gyerek sáros ruháit 5 db. gesztenyével kimoshatjuk??? Nem lesz büdös -mondjuk - vagy valami más mellékhatás? No meg mi okból tisztít???

Imre Kócsi 2014.09.25. 12:43:11

Ja meg... Öblítőt rendeset használhatok???? (Nem kerül vele valami baljós kémiai kapcsolatba??)

Németh Márta 2014.09.25. 13:14:16

Attól mos mivel rengeteg szaponint tartalmaz ami a szappanban is van, és a mosószerekben, de kémiai útón, ez meg természet adta :)

Péter Csizmás 2014.09.25. 14:14:16

Nálunk tavaly krumpliszsákban voltak felakasztva, mégis bepenészedtek. Továbbá hidegvizes színoldódási kísérletet is végeztem, és bizony a héja minden esetben megbarnította a vizet.

blagger 2014.09.25. 19:49:45

Hm, mi nagyon figyeltük többen, forró és hideg vízzel, és nem láttuk barnának. A penészesedéssel valóban vigyázni kell (gondolom érdemes forgatni időnként pl.)

Csillag Dóra 2014.09.26. 09:40:54

Hello! Az 5 db gesztenye kb. hány kg ruhához elég? Nyilván nem mindegy, hogy 2 kg fehérneműt vagy 6 kg ágyneműt/törülközőt mosok. Egyébként én nem használok öblítőt (biot sem, semmilyet!) és remekül megvagyok nélküle. Egy kicsit keményebbek a ruhák (vagy inkább merevebb az anyag), de ez csak addig tart, amíg fölveszem. Próbáljátok ki, hogy ti is elhagyjátok, nekem konkrétan a bőrgyógyászom "tiltott el" az öblítőtől, ugyanis kiütést kaptam tőle (szós szerint!). Ja és köszi ezt a gesztenyés tippet, nagyon érdekes, ki fogom próbálni!

Nikoletta Lois 2014.09.26. 14:42:00

Ok, köszi a választ és az ötletet!

Szilágyi Judit Éva 2014.09.26. 15:55:01

Vadgesztenyéről beszélünk, ugye?

Krisztina Besenyei-Micsinai 2014.10.08. 14:01:59

Sziasztok! Úgy készítettem el a mosáshoz a gesztenyét ahogyan le is van írva.beáztatva,mosózsákba tettem félbevágva pucolatlanul,és barna foltos lett tőle a zsák.Néhol a ruhán is észrevettem :( Van olyan aki megpucolva mosott már vele? Mit tapasztaltatok? Én 40 és 60 fokon is mostam már vele és ugyanúgy fogott egy kicsit. Köszönöm a válaszokat:Krisztina

Tóth Andrea 2014.10.13. 21:41:15

Egy apró kérdés: ha benne marad a gépben öblítéskor is - merthogy nem állítom le és szedem ki a hálót -, az nem baj?

Mária Sebők 2014.10.18. 15:26:13

Sokáig,hogy lehet tárolni?Légyszi segítsetek,bevált,hálóban tárolom,nemfog kiszáradni?
süti beállítások módosítása