ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Egyedi csomagolás otthoni hozzávalókból

2012. december 20. - időtetrisz

Nálunk a karácsonyi ajándékcsomagolás külön rítussá nőtte ki magát az elmúlt egy-két évben. Összeülünk, elővesszük a háztartási csomagolót, illetve minden csomagolásra alkalmas dobozt, amit az év során összegyűjtöttünk és közösen molyolunk. Izgalmas kreatív mérkőzéssé változtatjuk a régen még utált „már megint hol a cellux, miért nem vettünk több csomagolópapírt”-jellegű, potenciális vitakezdeményekkel teletűzdelt bugyolálást. Fogcsikorgatás helyett büszkén mutogatjuk, milyen jót találtunk ki az itthoni alapanyagokból. Idén ilyesmik lesznek.

idotetrisz_csomagolasdekor5

A címben emlegetett otthoni hozzávalók a következők: háztartási csomagoló, festék, zsineg és nyomdázásra alkalmatos dolgok (a dekorgumi kb. 80 forint bármelyik hobbiboltban). Ha van egy ügyes kezű felnőtt és egy linómetsző szett, akkor a dekorgumi sem kell, krumplival ugyanilyen jól, még jobban kivitelezhető a nyomda. Ezt csináltam meg először, nem is ehhez, hanem a szaloncukor papírjához készült: dekorgumiból kivágtam különböző alakzatokat, majd mindegyiket egy-egy bébiételes kupakra ragasztottam. Vétek lett volna nem felhasználni a csomagolásnál is.

[caption id="" align="aligncenter" width="600"]idotetrisz_csomagolasdekor1 Az ajándék és az sk nyomda[/caption]

 

Először vízfestékkel nyomdáztam, majd az itthon talált zöld dekorfestéket is bevetettem, hogy kétféle árnyalatú és erősségű legyen a nyomat. Ahol elmosódott kicsit a vízfestékes, arra nyomtam egy halványabban bekent dekorost, így a kontúrjai vastagabbak és sötétebb zöldek lettek. Ilyen lett a végeredmény miután egy kartondarabkát is vágtam, nyomdáztam hozzá ajándékkísérőnek: A zöld mintással kezdtem.

Mivel az ajándék több részből áll (és a részek egyelőre hipertitkosak) az egészet egy nemrég kapott bögre dobozába tettem, így könnyebb volt csomagolni. Háztartási csomagolóból többfélét is lehet kapni, ajándékcsomagoláshoz mi a barna, vastagabb típust használjuk, hátránya, hogy merev, viszont a fehérrel ellentétben nem látszik át (abba, mint kiderült, a szaloncukor való inkább).

idotetrisz_csomagolasdekor3

A kék csomagoláshoz egy zsineggel bevont alufólia (vagy sütőpapír már nem emlékszem) gurigáját festettem be, majd görgettem szépen végig a becsomagolt dobozon. Nulladik lépésként érdemes néhány tesztgurítást végezni egy kidobásra ítélt papíron. Először vízfestékkel csináltam, aztán egy másik színnel is, másodszor dekorral mentem át rajta (akinek van otthon, érdemesebb ez utóbbit használni másodikként, mert erőteljesebb színeket kapunk végeredményként).

[caption id="attachment_3564" align="aligncenter" width="600"]idotetrisz_csomagolasdekor2 Az ajándék és az "ecset"[/caption]

Ez cirmos zsineget kapott és kék mintás ajándékkísérőt. A gurigát először bevontam alufóliával, hogy többször tudjam használni a zsineget, de úgy nem jött ki olyan jól a csíkos minta, szóval végül levettem (bár lehet, hogy nem is kell cserélni, egyszerűen ráfesteni egy másik színnel, ez majd kiderül). A végeredmény:

idotetrisz_csomagolasdekor4

Szép csomagolást mindenkinek!

Témába vágó posztok: Jókívánságkártya karácsonyra Nyomtatható ajándékkártyák Csomagolópapír gyerekrajzból Tetra pak csomagolás apróságoknak

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr98802668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2012.12.20. 14:15:52

Nem igénytelen egy cseppet?

mimimo 2012.12.20. 15:23:39

helló névtelen :) ez most kérdés vagy vélemény akar lenni?

Anita 2012.12.20. 18:50:37

Sztm nagyon jó lett!Én ilyenből csináltam képet:http://whipup.net/2011/10/27/guest-blogger-series-printmaking-for-all-ages-yarn-block-prints/Nem egyszínűt, hanem nagyon sok színűt. A halvány színekre simán ráfestettem a sötétebbeket és nem látszott ki. Illetve vízzel lemostam, és újra festettem.

puszedli 2012.12.20. 20:02:24

Kedves Anita!Köszi a pozitív hozzászólást, nagyon tetszik, amit belinkeltél, lehet ezt is kipróbálom! Szép karácsonyt!

sugarcandy 2012.12.20. 20:16:04

Anita, én is azzal próbálkoztam :)

Anita 2012.12.20. 22:11:12

Én most este be is csomagoltam pár ajándékot, készítettem szívecske és csillag nyomdát. Simán ráfestettem a színeket egymásra, mivel ha sokat nyomtam, le is kopott a festék. Vízfestékkel dolgoztam.

puszedli 2012.12.20. 23:34:23

Szia! Közben én is kitapasztaltam. A dekorfestéket nehezebb lemosni, viszont ha megszáradt akkor már nem zavar be a köv. rétegnél. Nekem lett egy angyalkás is :D
süti beállítások módosítása