ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Szöszös csoda - tűnemezelést tanulni a netről

2013. március 04. - időtetrisz

Ezt a posztot egy kedves olvasónk írta arra a kérdésünkre válaszolva, hogy ő milyen lehetetlenséget tanult meg a netről. Emese tűnemezelni tanult meg, nem is akárhogyan, ahogy bogyóbabái című blogját, és boltját a Meskán elnézem. Megosztotta velünk a titkot, hogyan keresett, és mit talált.
Emese egyik tűnemezelt babája
vendégposzt by: Szombati Emese
Az internetes tanulással kapcsolatban már szereztem pozitív tapasztalatokat egy kényszerpihenős várandósság alatt: a nulláról tanultam meg kezdő szinten horgolni. Ezen felbátorodva tavaly megpróbáltam a tűnemezelést is kitanulni, internet segítségével. Hihetetlenül egyszerű, olcsó, természetes, gyors sikerélményt nyújtó kézimunka.
A könyvtáros néni melegen ajánlotta a Színes ötletek sorozatot unaloműzésre. Már szinte mindet ismertük, de észrevettem egyet a tűnemezelésről. Soha nem hallottam azelőtt róla, így kíváncsiságból hazahoztuk. A könyvből szinte semmit sem tudtam meg magáról a nemezelésről, de a kedvet meghozta. Ettől kezdve megszállott lettem. De nem csak én, hanem a nagyobbik lányom is. Leszögezném, hogy kétbalkezes, pontatlan kézimunkázó vagyok.
A tűnemezeléshez nem kell hozzá más, csak egy kis adag gyapjú, nemezelő tű és nemezelő alátét (ami nálam az építkezésünkről megmaradt polisztirol szigetelés egy darabja). Ez eddig kb. 900Ft. Netről is rendelheted, kényelmesebb, de a szállítást is számítsd bele. Ennyiből rengeteg szépséget lehet készíteni.
Először érdemes kreatív boltban vásárolni, mert ott több színből álló készletet vehettek, ugyanannyiért, mint máshol egyetlen színt. Kezdőknek jobb a bundagyapjú, mint a szalaggyapjú, mert könnyebb vele dolgozni. t is hobbiboltban találtok. Ebből létezik több méret, kezdésnek megfelel a közepes. A vékony tű nagyon könnyen törik, a vastaggal nehezebb „finommunkát” végezni.
És akkor jöhet az internet! Legcélravezetőbb rögtön angolul keresni, needle felting tutorial címen, de magyarul is található pár bemutató. Vannak nagyon jó, kezdőknek szóló képes vagy videós tutorialok. Ha fogalmad sincsen erről a technikáról, akkor maradj a videónál, mert legalább látod, miről szól a tűnemezelés.
Ami fontos: a tűt csak merőlegesen döfködd, mert ha beszúrod, aztán megdöntöd, akkor eltörik
Vigyázz az ujjadra, eléggé fáj, ha megszúrod magad! Ezért is lényeges, hogy mindig alátéten dolgozz!
Kezdheted mondjuk egy mutatós kis brossal. Fogj egy tetszetős sütiformát, tegyél egy darab gyapjút a közepébe és kezdd el szurkálni a tűvel, fentről le. Amikor már összetömörödött annyira, amennyire neked tetszik, vedd ki a formából, és a hátoldalát is döfködd még egy kicsit. Végül díszítheted gyöngyökkel, hímzéssel, más színű gyapjúval. És mindenki kíváncsi lesz, honnan a szép kitűző a kabátodon!
Szerintem ennél megnyugtatóbb, terápiás kézimunka nem sok létezik. Egy próbát megér!
Hasznos linkek tűnemezelés elkezdéséhez:
Alapoktól a formákig, videós és képes bemutatókkal: innen
Kezdőknek szív forma és egy kedves matrjoska baba: innen
Magyar nyelvű, nagyon jó kézműves blog a Boglárkaműhely, főleg gyapjúval, filccel dolgoznak (a boltjukból rendelhetsz is gyapjút, tűt)
Nemezelés alapjai, nedves nemezeléshez ingyenes leckék magyarul a Cornit nemezelős blogról

Te milt tanultál meg a netről? Megosztod velünk?

 

Témába vág

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr768802838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Julianna 2013.06.17. 22:16:44

Én japánul tanultam meg a netről, alap szinten. :D
süti beállítások módosítása