ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Húsvéti recycling: Tetra Pak meglepetés-dobozok

2013. március 22. - időtetrisz

Karácsony környékén már sok szó esett a Tetra Pak dobozok multifunkcionalitásáról, arról, hogy irattartóként, adventi naptárként vagy koszorúként, ajándékkísérő cédulákként, ajándékcsomagolásként és ki tudja még mi mindenként folytathatják hosszú életüket a háztartásban. Bár elvileg szemétként tekintünk rájuk, nekem valahogy mindig az ünnepek körül értékelődnek fel: most abból az egyszerű tényből indultam ki, hogy ezek lényegében félkész dobozok, melyekből kis átalakítással húsvéti meglepetéstárolók készülhetnek.

A legjobb az egészben az, hogy kb. 20 perc alatt megvan egy ilyen átfazonírozás, és ha a némi precizitást igénylő burkolási részbe a kisebbek nem is, de az arcok elkészítésébe nagy valószínűséggel a gyerekek is bele akarnak majd szólni, már ha nem meglepetésként készül maga a doboz is.
Hozzávalók üres, kimosott Tetra Pak- vagy italoskarton dobozok
színes origami papír, krepp papír
sniccer
olló
kenőfejes ragasztó
Először egy filctollal bejelöltem a meglepetés-doboz magasságát, és a téglatest két oldalát ennek megfelelően kimetszettem olló és sniccer segítségével.
A homlokzat mögé behajtottam a készülő doboz fedelét, majd a puha, könnyen hajtogatható origamipapírral elkezdtem beburkolni: kenőfejes ragasztóval kentem, és sorban simítottam rá az oldalakra a papírt, a tervezett figuráknak megfelelő színekben. (A báránynál jöttem rá, hogy krepp papírral még könnyebb dolgozni: puha, hajlékony, szépen formálható és ragasztható). Itt most épp a csibe készül:
Ezután a homlokzat kialakítása következett. Könnyebb előbb ráragasztani a színes papírt, és utána nekilátni a farigcsálásnak, amihez ceruzával előrajzoltam a megálmodott formát.
És ha már a doboz fedelét és alját is sikerült beborítani, akkor már csak az arc kialakítása maradt hátra.
Ebben most a minimalizmus, a stilizálás és az enyhe asszimmetria voltak a vezérelveim, nem törekedtem szabályos formákra, sem maximális élethűségre:
Egy óra alatt három állatig jutottam, de van még pár félretett doboz a kamrában...

Ne dobjátok ki ti sem, hétvégén még átpofozhatjátok őket.

Szerintetek melyik lett a legjobb?

Témába vág még Letölthető, nyomtatható húsvéti dobozok, kosárkák Angry Birds lampion fillérekből Hordozható pénztárca kupakból

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr848802878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása