ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Adventi naptár öntapadó tapétából

2013. november 22. - időtetrisz

Adventi naptár ügyben elég nagy a választék a műfaj házilag készíthető verzióiból (is), de a legtöbb, vagyis aminek hajlandó vagyok nekiállni, a „kis dobozban kis meglepetés”-elv szerint működik. Mivel sajnos a fiam még kicsi az adventi cetlikhez, idén valami olyasmit szerettem volna, amivel a legkisebbet is be tudom vonni a karácsonyváró játékba.

advent6

A tavalyi tojástartóból készült adventi naptárunkat turbóztam fel öntapadó tapétával. Most úgy néz ki, hogy az adventi tartókba étcsokiba hempergetett kölesgolyó és egy kör alakú matrica kerül. Mindegyik matrica egy-egy gömbdísz lesz a zöld tapétából kivágott fenyőfára, amiket együtt fogunk felragasztani a megjelölt helyükre. Szentestére teljes díszbe vágjuk a most még csupasz fát.

advent2

Vettem egy méter zöld tapétát (Bp., XIV ker.  Thököly-Hermina sarokhoz közel, öntapadó tapétabolt) meg két kis darabka mintásat, a többi volt itthon. Bevallom az egészben a legnagyobb kihívást a fenyőfa megrajzolása jelentette, és ahogy a látszik, nem is sikerült úgy, mintha sablonnal csináltam volna, de mi szeretjük ilyennek, amilyen. Pedig még segítségem is volt:

[caption id="attachment_3743" align="aligncenter" width="600"]advent1 A próbálkozásaim és a mester[/caption]

Miután valahogy kisilabizáltam, melyik vonalon kell vágni, kivágtam a fát. Kicsit csálé lett, de teljesen vállalható (szerintem). Egy bébiételes üveg tetejét sablonnak használva kivágtam a „díszeket”.

[caption id="attachment_3737" align="aligncenter" width="600"]advent4 Beszámozva[/caption]

[caption id="attachment_3738" align="aligncenter" width="600"]advent5 Körülbelül így fognak kinézni a fán[/caption]

Nagyjából kitaláltam, hogyan legyenek majd egymás mellett a minták, majd beszámoztam mindegyiket. Ezután érdemes a fára is felrajzolni a helyüket/számukat. Ha ez megvan, mehet fel a falra (akár most is, vagy csak november utolsó napján). Nem tudom, mennyire sérül majd a festés, ha karácsony után valamikor le akarom majd szedni, ezért olyan helyre ajánlom, ahol nem zavar, ha ottmarad egy ideig.

advent8

Ha a gyerekszobában kap helyet, tovább lehet díszíteni, esetleg bele lehet komponálni egy későbbi dekorációba. Öntapadó matricák helyett használhattok házilag készített matricákat is, vagy ha nem akarjátok a falra ragasztani, próbáljátok meg egy ajtóra felvinni.

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr948803312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása