ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Vakondtúrás torta – sütés és cukor nélkül

2014. március 07. - időtetrisz

Hol lakik a kisvakond? Egyértelműen a vakondtúrás tortában. Amit nagyon egyszerűen is elkészíthetünk: ez a változat liszt-, tojás- és cukormentes, és nem a sütőben, hanem kizárólag a hűtőben „készül”. A hozzávalók száma sem éri el a 7-et, azt viszont most is ki kell várni, míg lehűlnek és összeállnak az emeletek. Cserébe viszont napról napra egyre finomabb lesz, merthogy annyira kiadós, hogy – bármennyire finom is – szinte biztosan nem fog elfogyni első alkalommal.

11_vakondturas torta

A torta ötlete egy maradék mandulás-mazsolás-kakaós gyurma morzsáiból született. Egyszerű, egészséges hozzávalókkal dolgozunk most is, és egyeseknek talán felmerenghet a poharas csíkos túró rudi emléke, ezt kell kiegészíteni néhány új hozzávalóval:

00_vakondturas torta

 

Hozzávalók (egy 20 cm átmérőjű kerek jénai tálhoz)

15 dkg mandula

25 dkg mazsola

2-3 ek kakaópor

4-5 nagyobb banán

250 g krémes, dobozos túró (Milfinát használtam, Aldi)

250 g kókuszzsír

1. A mandulát és mazsolát aprítógépben őröltem meg, majd a kakaóporral együtt, lágyabb, puha masszává gyúrtam össze.

01_vakondturas torta

 

2. Egy kerek jénai tálat folpackkal béleltem ki, és egy kevés olvasztott kókuszzsírral kentem be. A kakaós massza 2/3-át kisebb darabokban haladva körbe a jénai falára tapasztottam, valahogy így:

 

03_vakondturas torta

3. A maradék masszát kis morzsákká gyúrkálam, morzsoltam, a gyerekek imádnak ebbe bekapcsolódni, ahogyan az előző bélelésbe is.

04_vakondturas torta

4. Egy nagyobb banánt félretettem, a többit botmixerrel pürésítettem össze a krémes túróval. Végül hozzáadtam a puha, szoba-hőmérsékletű kókuszzsírt, és jó habosra kavartam, hogy alaposan elvegyüljön benne ez is. Ízlés szerint ekkor édesíteni lehet még egy kevés mézzel, őrölt vaníliával.

05_vakondturas torta

5. A kakaós alappal kibélelt jénaiba belefektettem a felezett banánokat:

06_vakondturas torta

Majd ráöntöttem a túrós-kókuszzsíros krémet, a tetejére pedig rámorzsoltam a kakaós, mazsolás maradékot. Ezzel készen is vagyunk! A tortánknak már csak le kell hűlnie.

08_vakondturas torta

Ehhez 15-20 percre fagyasztóba tettem, majd másfél órára csak simán a hűtőbe. Erre azért van szükség, hogy a kókuszzsír szeletelhetővé fogja össze a túrókrémes tölteléket. Nem fog kőkeményen állni, inkább lágyan krémes, de szeletelhető lesz.

Végül óvatosan kifordítottam a jénaiból, és lehúztam róla a folpackot.

09_vakondturas torta

Íme a vakondtúrás!

Szeletelés előtt 15 perccel érdemes kivenni a hűtőből, hogy a tölteléket megtartó kókuszzsír meglágyuljon egy kicsit.

12_vakondturas torta

A túróra tekintettel érdemes hűtőben tartani és legfeljebb 6 nap alatt elfogyasztani a maradékot. Nekünk (2 felnőtt, 2 gyerek) 3 nap alatt sikerült.

10_vakondturas torta

Jó vakond-túrókázást!

 

További torták

torta_resize-600x450      Jázminrizses reformtorta

07-almakremes-suti_resize     Almakrémes ropogós

12-kaposztas-husos-retestorta  Gyors házi rétestorta

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr188803500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása