ötletek, tippek egyszerűen

Időtetrisz

Zöldséges batyuk – maradék főzelékből

2014. február 27. - időtetrisz

Maradék nélkül – értünk egyet ebben mind a négyen, itt az Időtetriszen. De a konyhában ez nem olyan könnyű: szinte lehetetlen mindig mindenből épp annyit főzni, hogy az pont el is fogyjon. Jó érzés, ha nem kell ételmaradékot kidobni, de ennek a maradék zöldségfőzeléknek a sorsa megpecsételődni látszott, amikor úgy alakult, hogy a sikeres premiert követően két egymás utáni napon sem ebédeltünk otthon. A szegény, szomorú zöldségek sorsa akkor váltott happy endre, mikor bekerültek egy-egy kisebb tésztabatyuba.

03_zoldseges batyu

Répa, borsó, kukorica – semmi fakszni, sima zöldségfőzelék volt újkorában a megmenteni szándékozott maradék, amit első nap egyben sült pulykamell-szeletekkel ebédeltünk. Volt még a hűtőben egy bontatlan csomag réteslap, ebből mindig össze lehet dobni valamit, a múltkor remek kis káposztás-húsos rétestorta készült. Most meg kis zöldséges csomagok.

 

Hozzávalók

1 csomag réteslap

1 kisebb tál sűrűbb főzelék

3-4 evőkanálnyi kókuszolaj

és 1 tojás (a kenéshez)

00_zoldseges batyu

 

1-2 kanál teljes kiőrlésű liszttel besűrítettem kicsit a felmelegített főzeléket, és egy kis kanálnyi curryvel keltettem új életre. A réteslapok zacskóját kivágtam, és a kiemelt lapokat óvatosan egy nedves konyhakendővel takartam be – ezt nem érdemes kihagyni, mert iszonyú hamar kiszáradnak, és akkor dirib-darabra morzsolódnak első érintésre.

 

01_zoldseges batyu

 

A főzeléket előkészítettem, madzagokat elővágtam, és két ívnyi réteslapot 4 egyforma darabra vágtam fel. Villámgyorsan megtöltöttem egyenként 2-3 kiskanálnyi főzelékkel, ami esetünkben épp annyi volt, hogy kényelmesen össze lehet fogni, anélkül, hogy kifolyna. Sima madzaggal kötöttem meg a batyukat, majd kókuszolajjal és a felvert tojással kentem meg őket, de ezt az egész műveletsort már 5-6 évesek is boldogan segítik.

 

02_zoldseges batyu

Sütőpapírral bélelt tepsiben közepes lángon 15-20 perc alatt addig sütöttem őket, amíg barnás-narancssárgás szint nem kaptak.

Evés előtt levettük a madzagokat, de a batyuk értékéből ez mit sem vont le: talán nem kell ecsetelnem, hogy gyerekként mekkora buli ilyen kis csomagokat mindenestül felfalni – a kajával játszani mindig jó.

Mivel hamar ment, és biztos siker volt, valamint a maradékot is megmentette, bátran ajánlom – maradék nélkül is.

03_zoldseges batyu

 

Jó batyukötést mindenkinek.

 

További maradékot mentő receptek

Ropogós-puha palacsinták – megmaradt spagettiből

Túrógombóc – maradék zabkásából

Édes, narancsos bundáskenyér – száraz kifliből

A bejegyzés trackback címe:

https://idotetrisz.blog.hu/api/trackback/id/tr68803488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bori Zsuzsanna 2014.06.25. 17:56:28

Nagyon jó ötlet ez a kis batyu. A T...o-ban van teljes kiőrlésű réteslap, és azzal szoktam zöldséges rétest készíteni az unokáimnak. (ssak az időtetriszes anyukás értékelte igazán), de ezzel a batyuval szerintem a másik kettőt is "becserkészem"

mimimo 2014.06.25. 21:45:12

Köszi a tippet, Zsuzsanna nem tudtam a T…o-sról, eddig csak bioboltban láttam. Külön öröm hallani, hogy 2 generáció is tetriszezik :) Spenótos-húsos nálunk a másik kedvenc, sok sikert a batyuhoz!
süti beállítások módosítása